Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Summera data från alla kalkylblad


dj1608

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en arbetsbok med flera kalkylblad med resultaträkning i varje kalkylblad. Jag behöver summera alla kalkylblad i en total resultaträkning.

 

Utmaningen består i att jag behöver göra detta för flera arbetsböcker och antalet kalkylblad kan variera från arbetsbok till arbetsbok. Även namnen på kalkylbladen varierar, förutom att alla börjar med samma term. Går det att på något sätt få excel att summera samma cell i varje kalkylblad till summeringskalkylbladet utan att behöva skriva alla kalkylbladsnamn? Min förhoppning om att man kan använda * eller något liknande i summeringsformlen.

 

På förhand stort tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland kan det vara bra att se över sin struktur.

Tänk omvänt istället, en tabell och flera rapporter. Eller anpassningsbar rapport som drar data ur din/dina få tabeller, som i en databas.  Då brukar Excel må bra.

 

3D-formler fungerar om bladen ser exakt lika ut, samma typ av data i cell A10 genom alla blad.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack för de många olika lösningsförslag. Jag ska se om jag inte hittar något som går att använda. Jag tror t.ex. att ett extra kalkylblad till en början och en i slutet skulle kunna fungera :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...