Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hemknapp S7 edge


adde34

Rekommendera Poster

Hej 
Förra veckan fick jag uppdatering till min S7 edge och efter återställningen slutade hemknappen att fungera. Sammtidigt så slutar knapparna till höger och vänster om hemknappen att lysa. Hittar ingeting i inställningarna. Kan man fixa det på något sätt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redan kollat. Nu vid omstarten kan jag inte låsa upp mobilen alls. En blå ruta som hoppar på skärmen och ger ifrån sig konstig ljud. Hardreset funkar inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En återställning av telefonen borde gå att starta även om du skriver att en hardreset inte fungerar.

 

Citat
  • With your Galaxy S7 turned off, press and hold the Power, Home, and Volume Up buttons at the same time.
  • Keep holding down Power, Home, and Volume Up until you see Recovery Booting at the top of your screen (in the case of my Exynos S7, a dancing Android robot). When you see that, then you can let go of the buttons.
  • Now please wait a moment while it boots into Recovery Mode. Once you’re in Recovery Mode, you will see a list of options.
  • Scroll down using the Volume Down button until wipe data/factory reset is highlighted.
  • Push the Power button to select this option.
  • It will ask you to confirm.
  • Press the Volume Down button to select Yes and confirm the reset.

https://www.digitaltrends.com/mobile/how-to-reset-a-galaxy-s7/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade allt deta flera gånger. Händer ingenting varken om jag trycker upp eller ner. Var tvungen att trycka på alla 4 samtidigt för att starta om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat med Smart Switch? Det finns en funktion i programmet som heter "Nödåterställning av programvara". Jag har inte behövt använda mig funktionen så kan inte säga hur effektiv den är eller vad som ev. raderas.

 

Installera Smart Switch på datorn och klicka sedan på "MER" uppe till höger i startrutan. Följ instruktionerna.

Skärmklipp1.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, skrev adde34:

efter återställningen slutade hemknappen att fungera

Vadå för återställning? Jag har en S7 och har aldrig varit med om en återställning efter en uppdatering.

 

1 timme sedan, skrev adde34:

Jag har försökt med det också men kunde inte komma in på switch då mobilen är låst

Så när du klickar på "Mer" och "Nödåterställning..." kommer inte din mobil upp? Ja, då föreslår jag att du kontaktar Samsung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, skrev vertpre:

Vadå för återställning? Jag har en S7 och har aldrig varit med om en återställning efter en uppdatering.

 

Så när du klickar på "Mer" och "Nödåterställning..." kommer inte din mobil upp? Ja, då föreslår jag att du kontaktar Samsung.

Fabrikåterställningen då mobilen var konstig efter senaste uppdateringen

Min mobil kom aldrig upp. Jag kunde inte ens ansluta till mobilen för den är låst. Kan inte slå in pin koden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick skicka in mobilen på reparation. Telia försökte få mig att betala 3590:- men jag åberopade reklamationsrätten och fick delarna utbytta gratis till slut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...