Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Teknikåret 2018 – händelserna som gjorde störst avtryck


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Citat:

"En halv miljon routrar och nasar är infekterade av skadlig programvara som kan gör att it-brottslingar kan spionera och stjäla data. "

 

Samliga Android prylar har ju detta redan som standard ! Röststyrning förutsätter ju avlyssning ! Eller hur ?

Har redan berättat om en bekant som sitter och kollar Facebook på Android plattan  när jag ringer upp hennes mobil.

Och så upptäcker hon att allt hon säger till mig i mobilen skrivs ut på plattan i Facebook.

 

Jag drog det här för en bekant och han och en kompis hade varit med om något liknande.

De satt och samtalade IRL och när kompisen kommer hem och ska göra en sökning så kommer det direkt upp i mobilen förslag på det de hade snackat om.

 

Nästa steg blir Ögonstyrning och så har vi kontinuerlig filmning av allt som är inom synhåll från våra elektronikprylar.

Och en Tesla har visst 11 kameror och även om bilen inte kör autonomt är kamerorna igång och filmar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det viktiga ordet i ditt citat är inte de du har fetmarkerat utan it-brottslingar, det är skillnad på om ljud går till Googles servrar eller om all ens internettrafik går till kriminella.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-12-30 på 18:43, skrev Cecilia:

Det viktiga ordet i ditt citat är inte de du har fetmarkerat utan it-brottslingar, det är skillnad på om ljud går till Googles servrar eller om all ens internettrafik går till kriminella.

Gör en sökning på bing

http://www.bing.com/search?q=google+is+fined&qs=n&form=QBLH&sp=-1&pq=google+is+fined&sc=0-15&sk=&cvid=0E7D6D0734984A1ABE6E5983D79ABBB4

 

När blir ett företag kriminellt är väl frågan?

Och det är uppenbart att vi har olika åsikter. Men jag respekterar din uppfattning. Skillnaden är bara att vi är olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det fel att manipulera sökresultat och dra nytta av monopolliknande situationer (som inte har att göra med röststyrningen dessutom) men det är skillnad på det och dra pengar från ditt bankkonto utan lov, syssla med identitetsstöld, blockera dig från att surfa till vissa webbplatser osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...