Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med My Phone Explorer kalendersynk


Leab

Rekommendera Poster

Hej, har problem med att synka min androidtelefon med Outlook 2013 på min Win 10 dator. Jag använder programmet My Phone Explorer som tidigare har fungerat utmärkt. Men nu fungerar det inte att synka kalendern i Yahookontot på datorn med mobilen. Kontakter fungerar helt ok att synka.  I My Phone Explorers forum står det något om ett problem med Windows 10 och att det finns en fix att ladda hem, men den fungerar inte heller! Det som händer är att i MPE-programmets egen kalender visas uppgifterna men de förs inte ut till telefonen vare sig via usb-kabel eller via wifi.

Hoppas innerligt på hjälp!

Leif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, skrev Mikael63:

Kan du inte bara lägga till Yahoo-kontot i mobilen och välja att dess kalender ska vara synlig?

Hej o tack. Jag har använt Outlook i så många år så jag vet inget annat. Webmailen finns ju men där är det ingen kalender utan bara i datorns Outlook.

Jag har både Hotmail och Yahookontot i mobilen redan men telefonen använder ju  Google-kalender. Så jag vet inget annat. Det har fungerat tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min kalender (som jag inte vet om det är Samsungs eller Googles) kan jag klicka på tre prickar och välja Hantera kalendrar och där välja in de kalendrar (eg. kalenderhändelser) jag vill visa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...