ElinK Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 Hej, har funderingar kring min nya Googles home. När jag ber den spela upp från Netflix hittar den inte alla filmer. När jag ber google home spela upp t ex Knigtfall på netflix får jag till svar att inte går att hitta eller så är innehållet inte tillgängligt just nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
.M Posted November 29, 2018 Share Posted November 29, 2018 Är det framförallt titlar på utländskt språk den har problem med? Då kanske det har med din dialekt att göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElinK Posted November 29, 2018 Author Share Posted November 29, 2018 Titlarna varierar mellan svenska och engelska så det verkar inte vara det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution Hakinger Posted December 6, 2018 Solution Share Posted December 6, 2018 (edited) Jag har använt Google Home sen i våras, fast då med engelska som språk. När jag bytte språket till svenska så noterar jag att den svenska varianten inte är lika smart som den engelska. Det är ofta den inte förstår vad man menar jämfört med när man pratar engelska med den. Antar att det beror på att det är AI och svenska varianten har lite kvar att lära sig. Blir nog bättre med tiden ju mer den används av svenskar. Edited December 6, 2018 by Pentti H Cecilia 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElinK Posted December 7, 2018 Author Share Posted December 7, 2018 Tack, det är nog så. Får ha lite tålamod ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flyfisherman Posted December 7, 2018 Share Posted December 7, 2018 Google Home Hjälp Google Assistant can now play Netflix on Android TV device Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElinK Posted December 7, 2018 Author Share Posted December 7, 2018 (edited) Tack för länkarna, men jag hittar inga svar där. Tror att det är som föregående kommentar, att assistenten håller på att lära sig ? Edited December 7, 2018 by ElinK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts