Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ashampoo PDF Free


Globetrot

Rekommendera Poster

Kan någon förklara:

Krav på e-mail ?

Begär full testversion nyckel !!??

Gratis program som rekommenderat av Martin Appel Konsumentredaktör PC för Alla

 

1345458975_Skrmklipp01.PNG.15490cd244ba53a25a6ac9c2b1df7f92.PNG1593351353_Skrmklipp02.thumb.PNG.614e518f1d21204c966e70ea4d492bff.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade du ner programmet från Martin Appels länk ?

https://www.ashampoo.com/sv/sek/pin/0074/office-software/Ashampoo-PDF-Free

som han gav här https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.709463/redigera-pdf-filer-helt-gratis

 

 

Den felaktiga svenskan "Få en gratis fullversionen nu", tyder nämligen på att du laddat ner programmet från en skum sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, skrev Globetrot:

Krav på e-mail ?

Aschampoo vil ha din mejladress så att de kan skicka mejl med reklam för deras andra produkter och att du ska betala för den av deras produkter du har får att få fler funktioner och liknande. För många år sen installerade jag någon produkt från dem och fick sen något mejl med reklam från dem varje vecka under några år.

 

 

16 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Den felaktiga svenskan "Få en gratis fullversionen nu", tyder nämligen på att du laddat ner programmet från en skum sida.

Aschampoo tycker nog att det är för dyrt att anlita en svensk översättare eftersom Sverige är en väldigt liten marknad för deras produkter och därför är sidorna automatöversatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den länk från "PC för alla" ?

Länken att ladda ner från skrev jag först (https : www. ashampoo....)

Därunder skrev jag länken till PC för Alla-artikeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite kortfattat kan man väl säga att man måste ha en licensnyckel men att den är gratis och att man får den via e-post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, skrev Globetrot:

Kan någon förklara:

Krav på e-mail ?

Begär full testversion nyckel !!??

Om du på den sidan ändrar Språk till engelska , står det "Request full version key". Inte "Test version nyckel".  Som Cecilia nämner, är det bara dåligt automatiserad översättning till svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev Globetrot:

Hur man lita på ''PC för alla'' och  Konsumentredaktör ? 

Vad är det som gör att du inte kan lita på dem?

Om det gäller reklammejl så är ju dels min erfarenhet gammal numera och dels måste ju företag på ett eller annat sätt få in pengar till sin verksamhet om de ska kunna överleva.

Det är ju mycket möjligt att Ashampoos PDF-editor är den bästa sett till att den är gratis och har mindre reklam än sina gratis konkurrenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att sååååå dålig gratisprogram !!! VARMT rekommenderat av ''Konsument redaktör'' av ''PC för alla'' !!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hunnit prova programmet än så du vet att det är dåligt? Att svensköversättningen är urusel är en annan sak. Hade det varit jag som skrivit artikeln hade jag nog varnat för den.  Men PC för Allas rekommendationer av bra program brukar vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I rekommendationen från redaktör:

- finns inga varningar/ upplysningar m.m . som skulle göras av konsument redaktör !

(finns i Cecilias svar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog underförstått numera att de flesta gratisprogram finansieras av reklam i en eller annan form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är vanligt att man får sådana här erbjudanden, och för att få tillgång till "gratis" programmet, så måste man registrera sig, för att få både regnyckel, och så får dom tillgång till en mailadress för att skicka ut reklam. Så det är inget fel att redaktören tipsar om ett gratisprogram som är populärt, sedan att man som sagt måste regga sig med en mailadress, för att få "nyckeln", är tyvärr normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också sedan tidigare Aschampoo Burning Studio 2016 gratis på liknande sätt och visst precis som Cecilia säger så blev man spammad med reklam.

 

Men inga problem: för att få full tillgång till licensnyckeln så skapar man samtidigt ett konto med sin e-postadress (man måste registrera och logga in hos dom) och där i ens inställningar tror det var i profilinställningarna eller liknande så kan man i efterhand bocka ur alla rutor manuellt om att man inte vill få reklamutskick via e-post.

 

Efter detta har jag inte fått ett enda mail och programmet fungerar fortfarande förträffligt.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...