Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Funderar på en Sony Xperia XZ Premium...


Flyfisherman

Rekommendera Poster

...eller en Samsung S8?

Alltså jag är inte ute efter årets modell, men tittar på bl.a. Tradera, etc. och jag har varit väldigt nöjd med min nuvarande Samsung S4 och skulle fortsatt vara det om det inte vore för att ladd-usb-kontakten har börjat glappa (lödning som släppt, kan dom fixa detta på Alina tro?).

 

Ok den är med 5" skärm och Sony Xperia XZ Premium sägs vara på 5,5" bildskärm.

https://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-xz-premium/

 

Men i själva verket är det en sorts lurendrejeri: eftersom bildskärmen har  två stora  bezel både uppe och nere, så blir den faktiska bildskärmen faktiskt inte större än min nuvarande Samsung S4 på 5"

Och ja, jag har varit och klämt och känt och lagt upp bredvid varann. Däremot är den stor.

Men prestandan däremot tilltalar, samt att Sony tydligen fått i ordning på sin AI som hjälper till att dels förlänga batteritiden, men också att förlänga batteri-livslängden.

 

Samsung  S8 däremot? ja det är ett säkert kort, men hur är det med deras skärmstorlek och framförallt batteritid?

 

Gorillaglas 5 på båda reptåligt från Corning och som en ren kuriosa: jag har faktiskt varit på Corning-glasfabriken.

Jag körde bil ned från Buffalo i staten New York på väg till Binghampton (som ligger c:a 35 mil NV New York City).
Kom förbi en liten stad och bestämde mig för att äta och läste på en tavla att bl.a. var dom kända för sitt galsmästeri och annat kul. Så sagt och gjort jag stegade in där ensammen  och presenterade mig  och fick en guidad tur genom allting och dessutom satt vi ned och dom bjöd på kaffe!
Det var häftigt må jag säga!

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns så många bra telefoner idag att det är svårt att välja.

Märkena försöker sälja in sig med än det ena eller det andra.  Gillar du Samsung och deras ingrepp i Android inget fel att satsa på S8 (men den där  rundade skärmen, snygg men ingen jag pratat med tycker den är bra/praktisk)

 

 

Ska du köpa en ny telefon eller är du ute på andrahandsmarknaden?  Andra telefoner finns, exempelvis Huawei p10 kan vara värd att titta på.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 2 months later...
På 2019-02-03 på 23:02, skrev Thirteen:

Hur gick det sen, blev det nån telefon? ?

Inte än pga. andra delvis oförutsedda och prioriterade saker, men frågan är fortfarande aktiv.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...