Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Myrkrig


npkwmtw

Rekommendera Poster

Under de senaste veckorna har jag med jämna mellanrum fått myrkrig på skärmen när jag startat den. Datorn är igång och har windows 10 pro. Det kommer alltid när skärmen varit avstängd. Jag har bytt skärmkabel så den är bytt. Är det grafikkortet som håller på att paja eller windows som knasar sig. 

Det började efter att jag kollade på viaplay på chrome för ett tag sedan. Har viruskollat burken och den är ren. 

Kan någon hjälpa mig om förslag vad det kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Har skärmen varit avstängd eller i viloläge? Installerades något eller ändrades något när du tittade på viaplay i chrome? Vilken sorts skärm är det? Myrornas krig förekom förr i tiden när statstelevisionen avslutat sina sändningar. Är det en tv ansluten via hdmi eller vga är det förmodligen en sökning efter signalkällan som orsakar "myrornas krig" innan källan hittats.

 

/ Jari

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en stationär dator med en 20 tums skärm med HDMI koppling i skärmen och dvi på grafikkortet. Det som hände var att när jag kollade på viaplay var det väldiga störningar i chrome men när jag bytte webbläsare till firefox försvann störningarna. Men efter det så ibland när jag startar skärmen som är avstängd när datorn inte används (datorn är alltid på) så direkt så är det som myrkrig på skärmen ibland precis som du beskriver att det var på tv förr i tiden. Jag har provat uppdatera drivrutiner och bytt kabel. Förutom viruskontroll förstås,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...