Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Löst problem har återkommit (Crash log)


gorano65

Rekommendera Poster

Det som inte får hända har hänt Google Chrom kraschade. Det är dock återinstallerat och fungerar just nu. Denna händelse kan hänga samband med det problem jag redovisade i E- forum  några dagar sedan
Hårdvara övrigt och med Rubriken (Överfört till webbläsare)

Det problem med meddelanden om crash log som jag trodde var permanent löst efter att ha avinstallerat Privy Guardian har alltså dykt upp igen. Inget program har dock kraschat ännu. Jag funderar nu på att avinstallera System mechanic eftersom det var en åtgärd som jag tipsades om i den tidigare omgången problemet behandlades. Har någon synpunkter på detta eller något annat förslag är jag intresserad att höra detta. (Under rubriken Webbläsare och underrubriken "Går ej avsluta externa HD) redovisar jag ett annat problem. Kan detta ha koppling till detta problem ?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, skrev gorano65:

Jag funderar nu på att avinstallera System mechanic eftersom det var en åtgärd som jag tipsades om i den tidigare omgången problemet behandlades. Har någon synpunkter på detta eller något annat förslag är jag intresserad att höra detta.

Jag tycker du ska avinstallera System Mechanic. Är det det här programmet?

https://www.shouldiremoveit.com/System-Mechanic-176628-program.aspx

Det står nämligen att det är ett gratisprogram. men du skrev att du hade betalat för det i din förra tråd. I ovanstående länk står det att de flesta som använder kör Windows 8, och majoriteten verkar nöjda. Det är bara 8 % som avinstallerar det. Men när jag tittar på ingredienserna i programmet ryser jag: defrag.dll,  ioloMemoryOptimizer.exe etc. I Windows 7, 8, 8.1 och 10 behöver man ingen extra defragmenterare, ej heller något optimerings- eller städprogram. Windows sköter det så bra själv. Man kan t ex använda Windows 10s inbyggda Diskrensning.

 

Jag anser att alla optimimerings- och städprogram är av ondo, utom gratis CCleaner då, om man använder det med förstånd. Jag låter varken CCleaner eller AVG (mitt antivirusprogram) ta bort mitt "junk" när de föreslår det. Jag vill själv avgöra vad jag ska ta bort och när jag ska göra det.

 

Det System Mechanic som beskrivs i länken ovan är ju jämt igång och drar alltså resurser. Google Chrome drar också resurser. Man kan tömma Chromes historik och cache då och då för att råda bot på det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här skrev jag i din tidigare tråd om Chrome-krasch:

 

På 2018-09-21 på 13:06, skrev Cecilia:

den vanligaste orsaken till att en webbläsare kraschar att det är ett tillägg som inte är kompatibelt längre eller buggigt och som drar med sig webbläsaren i fallet.

Så gå igenom alla tillägg i Chrome och inaktivera alla som inte kommer från Google.

 

Bara för att Chrome kraschar behöver man väl inte installera om programmet, det brukar fungera när man startar den igen.

 

Hur är det med krascher egentligen?

51 minuter sedan, skrev gorano65:

Det som inte får hända har hänt Google Chrom kraschade.

 

51 minuter sedan, skrev gorano65:

Inget program har dock kraschat ännu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att hitta dina tillägg i Chrome Klicka på Menyn (de 3 lodräta punkterna uppe till höger) > Fler verktyg > Tillägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tillägg som inte kommer från Google har jag kvar. Det är ett tillägg från D.link som är kopplat till en bevakningskamera. I övrigt är alla tillägg som inte kommer från Google borttagna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om Google Chrome fungerar just nu så vill gorano65 försäkra sig om Google Chrome kommer att fortsätta att fungera. Dessutom undrar han om hans problem "Går ej avsluta externa HD"
https://eforum.idg.se/topic/357139-går-ej-avsluta-extern-hd

möjligen kan ha någon koppling till System mechanic.  Det har han inte fått något svar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev gorano65:

Ett tillägg som inte kommer från Google har jag kvar. Det är ett tillägg från D.link som är kopplat till en bevakningskamera. I övrigt är alla tillägg som inte kommer från Google borttagna

Finns ju en risk att det tillägget är orsaken till att Chrome kraschar. Hårdvarutillverkarna  är inte precis kända för att hålla sina webbläsartillägg uppdaterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev mbgtmari:

Även om Google Chrome fungerar just nu så vill gorano65 försäkra sig om Google Chrome kommer att fortsätta att fungera. Dessutom undrar han om hans problem "Går ej avsluta externa HD"
https://eforum.idg.se/topic/357139-går-ej-avsluta-extern-hd

möjligen kan ha någon koppling till System mechanic.  Det har han inte fått något svar på.

 

Okej.

Någon försäkran om att Chrome kommer att fungera kan nog ingen ge.

På den andra frågan skulle jag säga: Ja, möjligen. Torde vara enkelt att bekräfta eller utesluta genom att avinstallera System mechanic som ju inte gör någon nytta oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia
Om jag tar bort tillägget från dlink i Chrome. Vad är alternativet för att få kamran att fungera ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mgtmari
Jag har kollat historiken för Chrome och funnit att den är lång och förmodligen bör rensas .Känner mig dock osäker på  tillvägagångssättet. Hur försiktig ska jag vara för att borttagningen inte ska få negativa konsekvenser 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske har jag rört till det när det gäller webbläsaren. Vad avser denna har Google Chrome inte kraschat efter det att jag avinstallerade Privy Guardian. Vad som kommit  upp, 1 eller 2 gånger på skärmen är ett  Crash log meddelande som inte haft några konsekvenser. Mot den bakgrunden kanske man ändå hävda att det problem jag initierade ändock är löst.   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...