Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Företag som köper prylar i lyxfällan?


.M

Rekommendera Poster

Då och då i lyxfällan så kommer det någon slags firma som köper folks prylar och kör iväg. Vad är det för firma egentligen? Verkar jättepraktiskt, jag har egentligen inget vinstintresse, men att någon kommer och ger mig några hundralappar för min soffa och kör iväg den är ju jättebra när den ska bytas ut och att slippa blocket annonser är ju extra bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är frågan om företag, i närheten, som blir kontaktad av redaktionen, typ:

"Hej, vi ska göra ett avsnitt av lyxfällan i ert upptagningsområde. Vill ni ställa upp och hämta lite bråte och betala bra för det så får ni lite "gratis" reklam i TV3?"

 

Tillägg: Men ja, jag skulle egentligen kunna betala för att slippa frakta en massa prylar till återvinningen..

Finns för just det ändamålet sk. storsäckar *) som man köper på byggvaruhuset, fyller den med ex. byggskrot och kontaktar sedan företaget som har sina kontaktuppgifter på säcken.

 

*) Ett tips - dessa säckar är billigare än motsvarande presenning för att täcka ex. trädgårdsmöbler.

Ja, lite fulare med en företagslogga, upp och ner då, men ute i snön så....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev .M:

Då och då i lyxfällan så kommer det någon slags firma som köper folks prylar och kör iväg. Vad är det för firma egentligen? Verkar jättepraktiskt, jag har egentligen inget vinstintresse, men att någon kommer och ger mig några hundralappar för min soffa och kör iväg den är ju jättebra när den ska bytas ut och att slippa blocket annonser är ju extra bonus.

Enkelt svar, vad skulle du betala för det som de visar i rutan?

 

Och märk då de ska tjäna på något på dessa prylar som företag.

 

Finns inte i min värld dessa summor som de ger av snällhet, förutom i reklamsyfte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...