Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

tillbaka till tidigare


rofelio

Rekommendera Poster

hej hade windows 10 på min stationära dator  så använde jag windows edge  istället MEN det blev inte så som jag ville ha 

det blev lite flammigt på kanten av skärmen och på bokstäverna blir det som en skugga bakom  hur gör jag nudå för att ta tillbaka till windows  som jag hade innan??.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh.. lite oklart vad som menas? Windows 10 är ett operativsystem. I det systemet kan man använda en webbläsare som heter Edge. Om man vill. Om man inte gillar Edge kan man använda en annan webbläsare, ex. Internet Explorer, som ingår i Windows. Så starta Internet Explorer i stället för Edge när du ska surfa in till eforum!

Eller du kanske menar hur man ställer in vilken som ska vara standard?

 

Med reservation för att jag inte själv använder Windows 10, Edge och Internet Explorer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här plockar du fram Internet Explorer
Start > Inställningar > Appar Klicka på Standardappar på den sidan > Webbläsare

Klicka på Edge Då får du upp Välj en app
Där klickar du på Internet Explorer.

Så här ser det ut hos mig, som har Firefox som standardwebbläsare, när jag vänsterklickar på Firefox för att välja en annan app som standardwebbläsare

1323321041_Vljappwebblsare.thumb.png.7fd750b9bd0b3ce0b2602b1b94766410.png

 

Men eftersom du redan har Edge som standardwebbläsare tycker jag du allra först ska ge Edge en chans till. När andra webbläsare krånglar på det sätt som du beskriver brukar det hjälpa att man inaktiverar maskinvaruaccelerationen.

 

När det gäller Edge så  är maskinvaruaccelerationen aktiverad som standard av Adobe Flash tillägget. Det finns ingen inställning i Edge för hur man avaktiverar den utan det gör man i Adobe Flash tillägget. Gör så här:

1. Öppna webbläsaren Edge. Där skriver du in följande länk i adressfältet.

https://helpx.adobe.com/flash-player/kb/flash-player-issues-windows-10-edge.html

Klicka på Enter-tangenten
2. Leta sedan upp och klicka på Test Flash Player knappen.
3. Högerklicka på bilden under Test Flash Player knappen och välj Settings (Inställningar)

1927918163_EdgeHWacceleration.PNG.84271aef02dacc243346f356daf8342b.PNG
4. Klicka ur bocken framför Enable hardware acceleration (Aktivera maskinvaruinställningen) och klicka därefter på Close (Stäng).

 

Jag använder Internet Explorer ibland och när jag själv plockade fram den så skrev jag bara Internet Explorer i sökrutan (förstoringsglaset) bredvid Start. Därefter högerklickade jag på Internet Explorer-ikonen och valde Fäst i aktivitetsfältet. Så nu har jag IE lätt tillgänglig när jag vill använda den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...