Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Edge


dagobe

Rekommendera Poster

Windows 10, Edge

När jag vill se en bild i exempelvis FB blir det bara svart.  Likaså om jag vill se i Youtube blir det bara svart.

Bilder fungerar inte i Edge. Är det ett handhavandefel av mej?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu använder jag inte Edge men jag förmodar att man även i den webbläsaren kan kan gå in i menyn (...) > Inställningar och avmarkera "Använd maskinvaruacceleration när det är tillgängligt". Prova det i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev mbgtmari:

Nu använder jag inte Edge men jag förmodar att man även i den webbläsaren kan kan gå in i menyn (...) > Inställningar och avmarkera "Använd maskinvaruacceleration när det är tillgängligt". Prova det i så fall.

Problemet med mbgtmari förslag är att jag inte kan hitta den inställningen i Edge.
Jag hade ju ett liknande problem för någon vecka sedan med en bekants dator och SVT Play. Där blev filmerna bara en grön ruta när jag körde Edge. På Chrome och Opera fanns möjlighet att ändra maskinvaruaccelerationen och då fick jag det att fungera med dessa två webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm. Det här är det enda svar jag hittat på hur man hittar maskinvaruaccelerationen i Edge

https://answers.microsoft.com/en-us/edge/forum/edge_other-edge_win10/disabling-hardware-acceleration-in-the-microsoft/bc78dd76-9e92-405a-bdeb-d55d2110bf09

26 personer hjälptes av det svaret. Jag skriver av vad som står på den sidan utifall att den skulle försvinna.

Disabling hardware acceleration in the Microsoft Edge browser

The Adobe Flash Player extension in Microsoft Edge enables hardware acceleration by default. To turn this feature off, we'd recommend performing the following:
1. In Edge, launch this website:
https://helpx.adobe.com/flash-player/kb/flash-player-issues-windows-10-edge.html
2. Locate and click the Test Flash Player button.
3. Right-click on the image below the Test Flash Player button, and then select Settings.
4. Uncheck Enable hardware acceleration, and then click on Close.

1633726184_EdgeHWacceleration.PNG.ca3ca58d4c4993fe1a1752f50170a7e2.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...