Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

I get business


Skorpion76

Rekommendera Poster

Jag blir så fruktansvärt trött på Google Översätt. Det är en  sk-tapp, rent ut sagt som inte översätter rätt för fem öre! Jag slog upp uttrycket ”I Get Buisness” och fick svaret ”jag får affärer! Suck! Jag tror verkligen inte att de är vad som menas när man säger så. I mitt huvud låter det mer som om det skulle betyda att ”jag har inte tid” eller ”jag har andra saker att göra.” Har jag rätt eller fel? Hjälp! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag vet finns det ingen fras på engelska som är "I get business", man kan säga t ex "I got a business insurance", vilket betyder "jag fick en bolagsförsäkring. Om man söker på "i get business" så får man knappt upp några sidor där det står så. Var har du hittat den frasen eller vad som nu gör att du tror att det heter så?

 

43 minuter sedan, skrev Skorpion76:

det skulle betyda att ”jag har inte tid” eller ”jag har andra saker att göra.

Då brukar man väl säga "I'm busy".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev Cecilia:

Så vitt jag vet finns det ingen fras på engelska som är "I get business", man kan säga t ex "I got a business insurance", vilket betyder "jag fick en bolagsförsäkring. Om man söker på "i get business" så får man knappt upp några sidor där det står så. Var har du hittat den frasen eller vad som nu gör att du tror att det heter så?

 

Då brukar man väl säga "I'm busy".

Här, i den här låten. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är inte lätt att höra vad som sägs i mellansnacket. Jag hör ungefär

- Look it's day. I'd gotta go.

-  It's three in the morning. I've got business.

- I'm sorry, buddy(?)

SLUT

Så här betyder nog I've got business ungefär "Jag har saker att göra", som du själv trodde.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Nej, det är inte lätt att höra vad som sägs i mellansnacket. Jag hör ungefär

- Look it's day. I'd gotta go.

-  It's three in the morning. I've got business.

 

Ja, just precis! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så i det här fallet, så är det nog fel att gnälla på Google översättning, när det inte ens finns någon korrekt engelsk text att översätta ifrån.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...