Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Strömma musik, böcker osv


Novisan

Rekommendera Poster

Jag har precis konstaterat att min surfplatta är för gammal för att ladda ner Bibliotekets App Biblio där jag kan ladda ner böcker och lyssna offline.
Jag funderar nu på vad det innebär för mitt bredband (fiber) om jag börjar lyssna på ljudböcker uppkopplad mot Biblioteket.
Hur beräknar man  - jag vill ju inte komma i läget att plötsligt förbrukat mycket så att mitt bredband börjar gå långsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, skrev Novisan:

Jag trodde alla abonnemang innehöll en begränsning i surfmängd :rolleyes:

 

Det är normalt bara mobila bredband (3G och 4G) som har begränsningar i surfmängd, men även dessa kan man få i obegränsade varianter, men det kostar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak
40 minuter sedan, skrev Novisan:

OK då ska jag titta närmare på mitt avtal.
Jag trodde alla abonnemang innehöll en begränsning i surfmängd :rolleyes:

Som Mr Andersson skrev ovan... det är så vitt jag vet bara mobila bredband som har begränsningar. Har själv ADSL via kopparledning/telefonledning hängandes i telefonstolpar ut till mig och jag har "fri trafik".  ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara mobila bredband som oftast har begränsningar, så du kan vara lugn Novisan, speciellt om du har fiber, fiber räknas och som ett bättre fast bredband än vanlig ADSL, så streama på du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan jag ju passa på att fråga hur man beräknar då man har mobilt i telefonen.
Om jag tex lyssnar på en bok uppkopplad mot Biblioteket.
Går det att beräkna hur mycket olika aktiviteter  tar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...