Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konvertera VLC-fil till MP4


Lasse J

Rekommendera Poster

Jag har en gammal VHS-film som jag lyckats få över till DVD-skiva och sedan lagt den på hårddisken.
Nu vill jag redigera filmen i Adobe Premiere Elements 11 och samtidigt göra den till MP4-fil.
Men jag får bara över ljudfilen i Adobe - inte resten.
Finns något bra råd om hur jag går tillväga?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för typ av fil(er) på DVD-skivan? VIDEO_TS-mapp med vob-filer mm?

 

Om det är en VIDEO_TS-mapp kan du använda hela den mappen som inputfil  i gratisprogrammet Freemake Video Converter (inputalternativet "VIDEO" överst till vänster i programbilden)  och  där som outputfil skapa en mp4-fil (=ett av outputalternativet nederst i programbilden). Den mp4-filen kan du redigera i Adobe.


Alternativt kan du sannolikt använda VIDEO_TS-mappens vob-filer som inputfiler i Adobe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Testa att helt enkelt döpa om VOB-filen (den största av dem om det är flera) som finns i VIDEO_TS-mappen till MPG. Sedan importerar du denna i premiere. 

 

Oftast funkar detta, men inte alltid. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mållgan, ditt tips fungerade bra.
MEN: Om man bara gör konverteringen så ligger Freemake Video Converters logo över filmen hela tiden.
Vill man ha bort den så kostar det pengar:
Drygt 13 $ för 1 månads prenumeration, alt. drygt 6 $ per månad för 6 mån. pren.
Jag var villig att betala 13 $ via PayPal för att få min film fixad utan deras logo, och då noterade jag att man tecknar en månatlig överföring av summan!
Jag har löst problemet genom att efter att filmen konverterats har jag dragit tillbaka betalningsuppdraget för kommande månader.
Min totalkostnad blir drygt 13 $ vilket jag anser ok.
Man måste vara vaksam och läsa det finstilta!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet är gratis och jag kunde konvertera till Mp4 gratis.
Men i filmbildens centrum låg deras logo hela tiden plus info om att om jag ville ha filmen utan deras logo så blev det till att betala en liten slant.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...