Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google Backup & Sync


Aja

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har använt Google Drive i åratal och det har funkat utmärkt. Har nu installerat Google Backup och sync på datorn i vilket Google Drive ingår som jag förstår det. För att inte gå över 15GB-gränsen har jag inte bockat för att Bilder, Dokument och Dator ska synkas under min Laptop. Däremot har jag kryssat för att Google Drive ska synkroniseras. Men det sker inte någon synkronisering mellan Google Drive på nätet och i datorn. När jag klickar på säkerhetskopiera och synkronisera i aktivitetslisten så sätter det igång en synkronisering av tusentals filer, långt fler än de som finns i Google Drive. Jag fattar inte var dess filer hamnar för de finns inte i mappen laptop, inte heller i Google Drive.

 

Google Drive funkar fortfarande utmärkt i mobilen och surfplattan där synkronisering sker som det ska, men inte till datorn. Filer jag jobbar med i datorn måste jag manuellt lägga till i Google drive online.

 

Detta är verkligen irriterande!

Tar tacksam emot tips på hur jag ska å ordning på Googles halvårsgamla nymodighet.

 

Hälsningar

Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
På 2018-05-31 på 17:15, skrev Aja:

Jag fattar inte var dess filer hamnar

Kanske göra en sökning på ett av filnamnen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur då?

Det kan ju vara bra att veta för någon annan som råkar ut för samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns faktiskt inte exakt hur det gick till. Tror det kom upp en ruta med länk där jag kunde fixa synkningen. Före dess hade jag i flera veckor letat efter hur det skulle gå till. Nu sker synkningen automatiskt vilket den hela tiden har gjort i min andra dator. Tyvärr kan jag inte ge mer precist besked om hur jag gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...