Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Starta ett nytt PM - ger att en tråds samtliga inlägg kommer upp


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Flyfisherman

När jag startar ett nytt PM till en annan moderator, så finns redan där en tråds alla inlägg med bilder och allt, helt omöjligt att avbryta för att ta bort.

Inte ens om jag stänger av webbläsaren (FF) så går det att avbryta dessa förinlagda inlägg i PM:et som inte ens är påbörjat.

 

Jag har provat med diverse funktioner och inte ens att leta reda på ett inlägg där den personen skrivit något och sedan i vänsterkanten strax under avataren klicka på "Skicka meddelande" fungerar.
Något måste vara fundamentalt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur du brukar öppna för ett nytt PM, finns ju flera vägar, via Ikonbilden och meddelande, via Meddelande högst upp !

Om du öppnar via Ikonbilden och meddelande kan det bli så att det senaste skriva pm kommer upp i text igen av någon anledning, borde vara rent tycker jag.

 

Det finns längs ner en rad med texten Ditt tidigare innehåll har återställts, och direkt efter på raden, en länk med texten Rensa redigerare, längst bort ett kryss, antagligen för att släcka denna rad.. Har du testat att klicka på den länken?

 

 

 

sshot-79.thumb.png.974d4f844d523318a20ad90285681c63.png

 

 

Annars om man öppnar via Meddelande högst upp, så ska det ju starta med ett tomt fält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Testade och det fungerade - ett tag, sedan "poppade" samma saker upp igen!

Det värsta är att det inte ens går att radera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade själv nu, och det fungerar, men varför föregående textpm återställs/visas igen, om man går via Ikonbilden/meddelande, vet jag inte, finns ingen anledning kan jag tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos mig verkar det fungera, om jag går via en ikonbild och Meddelande.

 

Vi får kolla lite då och då, är det något som vi hakar upp oss på, så kan vi be felix kika på det :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

En omstart av datorn gjorde att jag kan skicka PM igen.

Märkligt?

Detta är något som jag inte förstår riktigt och det vore bra att få veta rotorsaken.

Vad är det i datorn som påverkar ett sådant beteende?

När vi pratar datorer så finns ju servrar som står på24/7 tex.

 

Nåja, allt frid och fröjd: :)
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig har det inget att göra med om det gäller ett PM till en moderator eller annan medlem och det som verkar komma upp är ett tidigare PM till samma användare. Och det är väl backup-funktionen som Laso tar upp och som du tidigare har klagat på när det gäller inlägg där tidigare innehåll hoppar in. Det är väl bara att trycka Ctrl+A och sen Del för att markera allt och radera det markerade för att bli av med det om man missar texten om att ångra återställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...