Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med nåt jag inte enns får skriva ?


apophis2010

Rekommendera Poster

apophis2010

Hej verkar ha fått ett skumt litet skit på datorn har försökt att googla mig fram men utan att lyckas har provat nästan alla scanners både online och dom jag kan ladda hem . som tex Malwarebyte , Junkware removal tool , TDSSKiller , Trenmicro housecal,l Hitmanpro ,Superantispyware, med fler... inget har lyckas hitta något, Så till mitt problem...

Det är så när jag går in på tex IE och söker på speciela ord som (Finns i bifogat)  och säker fler än dom så bara crashar internet fönstret ner stängs av helt har provat i IE, Chrome, Firefox och Maxthon det dör i alla . tom stängs det ner när jag söker med dom orden på youtube . . Kan inte trycka på vänners länkar till tex online scanner 

skulle behöva all hjälp med detta problem . vill verkligen inte behöva ominstallera windows 

 

japp gjorde en ny för tydligen så vad jag har blockar mig från att enns trycka på mitt eget inlägg  tack vare dom orden så det crachar allt

Nytt textdokument.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apophis2010

Ni kan föresten ta bort min förra inlägg eftersom detta funkar för mig :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev nyfiken på vilka fula ord du skrivit. Men det var ju inga könsglosor utan bara Adware, Adw, Eset och Reset. Berätta gärna hur du löste problemet! Det kan hjälpa någon annan som råkar ut för samma sak.

 

Senare tillägg

Nu upptäckte jag att du gjort två trådar om samma sak

https://eforum.idg.se/topic/356215-adware-problem/

Kanske en moderator kan sammanfoga trådarna. Eftersom ditt problem är löst är det ju onödigt att den andra trådens fråga står som obesvarad. Men exakt hur du löste problemet får du gärna förklara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apophis2010

asså problemet är inte löst :P vad jag menade med mitt svar var att jag gjorde ett inlägg innan detta inlägg som jag själv inte kan komma in på och få hjälp för därför var jag tvungen till att skapa ett nytt utan bara dom orden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apophis2010

suttit med detta ett tag nu och lykades nog hitta en lösning som funkade för mig .

jag startade om i felsäkert läge o kunde då ladda hem eset online scanner efter jag körde den så hittades inget men endå löste det mitt problem .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utmärkt!

Men eftersom det tydligen var något skadligt som gjorde mycket för att du inte skulle kunna få bort det så kan det även ha hindrat antivirusprogrammen mm, som du testade med tidigare, från att fungera ordentligt så jag föreslår att du kör även Malwarebytes, Junkware Removal och Hitman Pro i felsäkert läge. Installera ett antivirusprogram också (t ex gratis Avast eller Avira) och gör en grundlig genomsökning av datorn med det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apophis2010
2 timmar sedan, skrev Cecilia:

Utmärkt!

Men eftersom det tydligen var något skadligt som gjorde mycket för att du inte skulle kunna få bort det så kan det även ha hindrat antivirusprogrammen mm, som du testade med tidigare, från att fungera ordentligt så jag föreslår att du kör även Malwarebytes, Junkware Removal och Hitman Pro i felsäkert läge. Installera ett antivirusprogram också (t ex gratis Avast eller Avira) och gör en grundlig genomsökning av datorn med det också.

  Absolut jag gjorde detta i morse och det enda som hittades var en spel trainer

sen ang virusprogram så var det någon på ett annat forum som nämde att man inte behöver ha ett antivirus program så länge man har windows defender stämmer detta ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det stämmer. Microsoft satsar ju på Windows Defender nu och det finns många som nöjer sig med det som antivirusprogram. Ska man dessutom kunna ha vissa säkerhetsfinesser som kommit i och med Fall Creators Update så måste man ha Windows Defender som antivirusprogram för att kunna utnyttja dem.

 

Själv är jag kvar på Creators Update och kör med "annat" (AVG Free)

5a3e697091c04_WindowsDefenderSkerhetscenter.thumb.png.060ee46f4328f62a75c406c033b09409.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Defender är ju visserligen ett antivirusprogram men det kan ju vara bra att kolla upp datorn med ytterligare ett antivirusprogram (förutom Esets) som kanske skulle ha hittat de skadliga filer du fått in (Defender kunde ju inte det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apophis2010

ja jo sant . men sen å andra sidan så kör jag en stor scan varje vecka på datorn med mbam och sas , men ska kolla up eset och fixa hem deras scaner innan nåt sånt här hände igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast MBAM och SAS är inte riktiga antivirusprogram utan kompletteringar till antivirusprogram, sånt som tidigare kallades antispionprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...