Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Klass ej registrerad


Klippan

Rekommendera Poster

Hej, har en annan tråd ang. W10 men har en fråga till. När jag skulle använda Diskhantering (blev samma då jag testade Enhetshanteraren plus en hanterare till som jag inte kommer ihåg namnet på) i PC:ns W10 så får jag ett MMC -fel som lyder "Klassen är ej registrerad" och inget mer.

Vad beror det på? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har inte en aning men jag har sett när jag går  bläddrar i vad Microsoft jobbar med och där finns en hel värld av symboler, beteckningar och annat som inte säger något för den oinvigde. Microsoft är ju ett företag i världsklass och har massor av kunskap som de måste skydda och samtidigt kunna använda vid behov. 

Själv har jag varken intresse av eller ork att  sätta mig in djupare i vad de sysslar med så länge mina kontakter med dem fungerar  bra och det har de gjort i över 20 år. Jag är snart 84 med litet tur och vill syssla med det jag har gjort i över 20 år - video.

Pehr i Skanör

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Klippan:

Hej, har en annan tråd ang. W10 men har en fråga till. När jag skulle använda Diskhantering (blev samma då jag testade Enhetshanteraren plus en hanterare till som jag inte kommer ihåg namnet på) i PC:ns W10 så får jag ett MMC -fel som lyder "Klassen är ej registrerad" och inget mer.

Vad beror det på? 

Ibland verkar det hjälpa att köra Systemfilsgranskaren och/eller DISM.

 

Systemfilsgranskaren: https://eforum.idg.se/topic/349512-guide-systemfilechecker-sfc-i-felsäkert-läge-på-windows/

 

DISM:

Starta en Kommandotolk eller Power Shell (se Systemfilsgranskaren punkt 9) och skriv in dessa kommandon:

Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth

Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Det andra kommandot bara om det första hittade något problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...