Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MyCloud


Pagge

Rekommendera Poster

hej

Min My Cloud (extern hård disc) vill inte säkerhets kopiera mina filer automatiskt, jag får ett meddelande

"Målet för säkerhetskopieringen kunde inte verifieras verifiera din inloggningsinformation"

varför o varnågonstans ska jag skriva min inloggningsinformation ??

tack på förhand MP

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Vilken modell är det du har av WD My Cloud?

 

Nu har jag inte en sådan själv, men i manualerna My Cloud Mirror (Gen. 2) och My Cloud EX2 Ultra

står om den sk. instrumentpanelen, en serie småprogram som du bör hitta under Start >  Western Digital eller liknande.

Manualen sidan 32 (det står lite olika i dessa båda).

 

I denna kontrollpanel bör du hitta hur man loggar på.

I början av manualen står också varför man skapar ett särskilt lösenord att användas separat från att tex. en annan medlem i ditt privata sk. "moln" skall kunna få åtkomst till just dina filer.

Därav att du måste ange det lösenordet du skrev in första gången du aktiverade detta och det hindrar därmed att någon obehörig skall kunna skriva till disken, ja förutom att kunna läsa just dina filer.

 

Men jag kan för lite om dessa och har bara snabbläst (trots allt över 130 sidor och vet ej heller exakt vilken modell du har), men kika igenom din manual så kanske det klarnar?

Om inte någon annan kliver in och kan förklara det.

Mvh ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, jessar94 säger:

på vilket sätt bör dina filer kopieras på?

 

Hur ser processen ut?

 

Jag vill att alla filer Doc och bilder mm. jag sparar på min Pc skall även sparas på min My Cloud automatiskt

tydligen skall min My Cloud spegla min Pc allt det jag gör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Flyfisherman säger:

Hej,

Vilken modell är det du har av WD My Cloud?

 

Nu har jag inte en sådan själv, men i manualerna My Cloud Mirror (Gen. 2) och My Cloud EX2 Ultra

står om den sk. instrumentpanelen, en serie småprogram som du bör hitta under Start >  Western Digital eller liknande.

Manualen sidan 32 (det står lite olika i dessa båda).

 

I denna kontrollpanel bör du hitta hur man loggar på.

I början av manualen står också varför man skapar ett särskilt lösenord att användas separat från att tex. en annan medlem i ditt privata sk. "moln" skall kunna få åtkomst till just dina filer.

Därav att du måste ange det lösenordet du skrev in första gången du aktiverade detta och det hindrar därmed att någon obehörig skall kunna skriva till disken, ja förutom att kunna läsa just dina filer.

 

Men jag kan för lite om dessa och har bara snabbläst (trots allt över 130 sidor och vet ej heller exakt vilken modell du har), men kika igenom din manual så kanske det klarnar?

Om inte någon annan kliver in och kan förklara det.

Mvh ;)

Jag vill att alla filer Doc och bilder mm. jag sparar på min Pc skall även sparas på min My Cloud automatiskt

tydligen skall min My Cloud spegla min Pc allt det jag gör

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, Pagge säger:

Jag vill att alla filer Doc och bilder mm. jag sparar på min Pc skall även sparas på min My Cloud automatiskt

tydligen skall min My Cloud spegla min Pc allt det jag gör

Är det WD sync du använder? 

 

Om svaret är ja så har du en länk på hur de ska konfigureras här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tack för att det är så många som engagerar sig i mitt problem

ja jag använder WD synk jag undra om Droppbox har något med mitt problem

att göra

mats p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, Pagge säger:

Hej tack för att det är så många som engagerar sig i mitt problem

ja jag använder WD synk jag undra om Droppbox har något med mitt problem

att göra

mats p

Kan man hjälpa till så gör man ju de :) 

WD synk är nog enbart ett synkningsverktyg för att synka till din mycloud men ska låta det vara osagt, men det är så jag förstår det som iallafall.

 

Vart kommer dropbox in i bilden i detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...