Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bild försvann


Lerkamelen

Rekommendera Poster

Har en något ansträngd relation till datorer, får alltid sitta med Svarte Petter. För någon månad sedan lämnade jag in min sex år gamla Lenovo för service.  Killen bakom disken föreslår att sätta in en nyare version av Windows 10 och byta hårddisken mot en ssd-disk, så blir datorn snabbare som han uttryckte sej. Så gjordes. Men att datorn blev snabbare, nja. Det handlar om gradskillnader som knappt är mätbara. Men vad värre är: när jag tittar på svt-play har jag ingen bild, bara ljud. Lägger jag markören på linjen längst ner har jag en minibild men den stora rutan är tom. På youtube kan jag titta på kanske  hälften av klippen, resten är tomt. Har VLC Media Player installerat. Vad har hänt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Du kanske behöver uppgradera grafikdrivrutinerna, antingen från datortillverkarens supportsida eller direkt från grafikkortstillverkaren.

 

Vad är det för modellbeteckning på din Lenovo (står väl tryckt nånstans eller på en klisterlapp bak eller under)?

 

Vad är det  för Windows 10: 32-bitar eller 64-bitar?

Start > Inställningar (lilla kugghjulet) > System > längst ned till vänster 'Om' => under Enhetsspecifikationer står Systemtyp 32-bit eller 64-bit operating system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...