Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
bjogi

iPad kan inte skriva ut

Rekommendera Poster

Har en HP skrivare Photosmart 6520, med i listan på AirPrint. Tidigare har jag kunnat skriva ut på den med min iPad Air A1474 men nu går det inte. Jag får upp att den är ansluten till skrivaren men när jag klickar på "Skriv ut" händer ingenting. Dokumentet hamnar inte i utskriftskön.En annan iPad Air fungerar liksom iPhone. Det fungerar inte heller på en annan skrivare, HP Envy 4500. Hur skall jag kunna aktivera utskriftsfunktionen på paddan igen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har din skrivare en static eller dynamic IP? Om inte static, logga in i routern och "resevera" IP:t under LAN-inställningar och DHCP-server. 

Du vill alltså vara säker på att skrivaren får en och samma IP-adress (static) ALLTID, för att slippa problem. 

När det är gjort, ominstallerar/onkonfigurerar du skrivarinställningarna i dina enheter..

En hint bara..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset! Jag gjorde mina försök men det var nog över min förmåga men efter att ha testat en del annat gjorde jag en återställning via iTunes med en säkerhetskopiering  från i somras, och minsann, nu fungerar utskriften i alla fall!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...