Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Volvo BE?


Mikael63

Rekommendera Poster

Prövar min lycka här på eforum...

Sedan en tid har jag blivit av med Skit-Opeln (och på köpet Skit-firman som sålde bilen), har annan tråd om just det.

 

Skaffade då en Volvo.

När mina bekanta hör sig för om "ärendet" ovan och jag berättar att jag sålt skiten och köpt en Volvo får jag frågan om vilken slags Volvo?

Svarar jag "XC70" så är det lugnt. Svarar jag "XC70  SPORT EDITION BE PRO" så kommer frågan "vad innebär det då?"

Och då får jag försöka återberätta vad säljaren försökte berätta för mig...

Så nu tänkte jag försöka bena ut detta en gång för alla.

 

Jag har ställt frågan i Volvo-forumet på jagrullar.se och där är vi nästan i mål men det har så att säga tagit stopp.

"MinVolvo" anger följande:

Paket: Business Edition Pro, Klimatpaket med tidur
Modell: XC70 II D4 AWD SPORT EDITION BE PRO
Utrustningsnivå: Sport Edition

Modellåret är 2015 och tillverkningsåret är 2014.

Vi har benat ut Sport Edition samt Pro.

BE står för Business edition.

Enligt tillgänglig info ska BE bl.a. innehålla något som heter "Driver Support".

Detta har inte min bil och ett tips är att "Driver support" tillkom någonstans i tid efter att min bil tillverkades.

Den mest troliga förklaringen. Men jag är inte nöjd med det. (Nu har ju nyfikenheten tagit över grundfrågan!)

 

Kontaktade Volvo direkt men fick bara svar "Nej, du har inte Driver Support"!!
Ja, det visste jag ju redan och det var ju inte det frågan gällde varför jag vände på frågeställningen: "Om jag har en XC70 BE, modellår 2015, och du har en XC70 modellår 2015 - vad skiljer våra bilar åt?"

Svar på det? Nä...

 

Så nu hoppas jag att någon kan berätta hela historien om när "Driver Support" kom att ingå i BE och att BE innehöll "det & det paketet" före denna förändring. Typ?

Eller tipsa om någon Volvonörd/-fanatiker som kan detta i sömnen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Prova att ringa direkt 031-325 00 77 så kommer du till Volvo Supportcenter i Götet och kan ställa din fråga där.

Dom om någon borde kunna ha svar annars blir jag brydd, för om inte Volvo själva kan svara på detta så kan heller ingen annan på nätet ge ett trovärdigt svar heller.

 

Mvh :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-03-16 på 21:08, Phenomen säger:

Du ska vara glad att du inte har sido- parkeringssensorer. För jag lovar, efter första körningen, skulle du åka till Biltema för att köpa en fet hammare i syfte att plocka bort eländet.. :)

Har parkeringssensorer fram & bak vilket var en av anledningarna till att det blev just den bilen.

Motsvarande "Driver Support" hade jag på Opel-j####n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2018-03-17 på 00:34, Flyfisherman säger:

Prova att ringa direkt 031-325 00 77 så kommer du till Volvo Supportcenter i Götet och kan ställa din fråga där.

Dom om någon borde kunna ha svar annars blir jag brydd, för om inte Volvo själva kan svara på detta så kan heller ingen annan på nätet ge ett trovärdigt svar heller.

 

Mvh :wacko:

Japp, ska testa även om risken finns för samma uttömmande svar som jag fick av dem via e-post...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Mikael63 säger:

Japp, ska testa även om risken finns för samma uttömmande svar som jag fick av dem via e-post...

 

Ringde och svaret blev att jag skulle skicka frågan via e-post till samma adress som jag skickat till tidigare. Vilket jag nu gjort, igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maria på Customer Care Center kunde ge följande information:

Citat

Driver Support var ett eget paket för XC70 modell år 2015 för bilar som är tillverkade innan vecka 46 2014.

 

En ändring gjordes i mitten av modellåret och för XC70 men planerad tillverkning efter vecka 46 ingick Driver support i Business-paketen.

(ska nog vara med och inte men där..)

Vecka 46 är ju i november och min bil skulle kunna vara tillverkad i oktober, märkskylten anger:

2014
10
614-46
Momentum

Får väl anses som löst då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...