Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Jag får omstart väldigt oregelbundet. Ibland omedelbart efter start. Efter en omstart kan datorn fungera i flera timmar (ibland). Datorn Win10 stationär. Datorn är rengjord så det bör inte vara ett värmeproblem. Finns du som kan gå igenom min dator på distans via teamviewer? Aternativt ett program som kan städa upp på djupet. Inte Ccleaner eller liknande. Jag kommer att kräva någon slags referens för att släppa in dig i min dator. All hjälp uppskattas!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan vara hårddisken som håller på att lägga av. Då blir det så att Windows ibland hittar filerna för att starta dtorn och ibland inte.

Får du en bläskärm som fladdrar förbi vid omstart?

Öppna Kontrollpanelen - System - Avancerade systeminställningar. Klicka på inställningar vid Start och Återställning och bocka av Starta om automatiskt om den är ibockad. Då ska blåskärmen med en felkod och info bli kvar på skärmen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan även vara strömkällan som kan må dåligt. En svajande spänning kan ge oplanerade omstarter. Pröva stressa datorn, dvs kör program som drar upp processorn och grafikkort till max. Om den dyker då kan det vara tecken på att nätagget är åldrigt.

Minnesfel likaså men brukar även ge andra fel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...