Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Olle Janson

Rekommendera Poster

Jag får omstart väldigt oregelbundet. Ibland omedelbart efter start. Efter en omstart kan datorn fungera i flera timmar (ibland). Datorn Win10 stationär. Datorn är rengjord så det bör inte vara ett värmeproblem. Finns du som kan gå igenom min dator på distans via teamviewer? Aternativt ett program som kan städa upp på djupet. Inte Ccleaner eller liknande. Jag kommer att kräva någon slags referens för att släppa in dig i min dator. All hjälp uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara hårddisken som håller på att lägga av. Då blir det så att Windows ibland hittar filerna för att starta dtorn och ibland inte.

 

Får du en bläskärm som fladdrar förbi vid omstart?

 

Öppna Kontrollpanelen - System - Avancerade systeminställningar. Klicka på inställningar vid Start och Återställning och bocka av Starta om automatiskt om den är ibockad. Då ska blåskärmen med en felkod och info bli kvar på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan även vara strömkällan som kan må dåligt. En svajande spänning kan ge oplanerade omstarter. Pröva stressa datorn, dvs kör program som drar upp processorn och grafikkort till max. Om den dyker då kan det vara tecken på att nätagget är åldrigt.

 

Minnesfel likaså men brukar även ge andra fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju även vara uppdateringen för säkherhetshålet i Intels processorer. En del datorer drabbas av omstarter och låsningar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...