Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bila till Israel / alt skicka Bil till Israel


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Om man vill se till att en bil kommer till Israel.

 

1. Hur tar man sig dit om man vill köra bilen. Via vilka länder? Vilka båtar? Snabbast och hur planerar man en sån resa med båt bokning så att allt klaffar.

vad kan det kosta? Kan ni lägga upp en route åt mig? 

 

2. Om man inte vill köra utan skeppa bilen dit - vilka bolag tar sig an en sådan uppgift?  Vad kan det kosta? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. google maps ger bra svar, både rutt, tid och sträcka. Tänk på att skaffa de visum som behövs. Vissa länder hade jag dock inte velat köra i.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. I stället för att skeppa ner bilen borde det väl billigare att hyra en bil på plats? Men du kanske vill samtidigt frakta ner grejer som du behöver under din resa genom landet? 

1. Det verkar som "bästa" vägen går genom Syrien vilket ju låter värre än spännande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson
19 minuter sedan, kiwi01 säger:

2. I stället för att skeppa ner bilen borde det väl billigare att hyra en bil på plats? Men du kanske vill samtidigt frakta ner grejer som du behöver under din resa genom landet? 

1. Det verkar som "bästa" vägen går genom Syrien vilket ju låter värre än spännande.

 

 

Tack. Men tänker att man borde väl kunna undvika Syrien? Fick för mig, att man som oftast, var man än ska åka,  åker via Tyskland?

Kanske att man därifrån eller någon annanstans i Europa via båt kan komma till Grekland och därifrån till Haifa i Israel? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson
1 timme sedan, kiwi01 säger:

 

Absolut! Men då undrar jag varifrån Italien åker man lämpligast över till Grekland - Dvs. Närmast körväg till rätt hamn i Italien? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du öppnar den översta länken så finns det en karta "Italy Greece Ferry Map", klicka på kartan så öppnas den och visar ett flertal färjeterminaler, där kan du välja den som du tycker passar dig bäst. Vägen dit genom Europa tror jag att Googlekartan är bra på att peka ut i flera alternativa rutter och visas i både km och tid i timmar. Mer än så kan jag tyvärr inte. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inga färjor melan Lavrio och Haifa, endast fraktbåtar och de verkar gå väldigt oregelbundet. Skulle du lyckas få en plats på en avgång kostar det 1896 euro, enkel resa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte den israeliska turistmyndigheten (eller vad det kan heta) hjälpa dig med hur du kan komma med färja till Israel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Detta är inget jag känner till, men kanske kontrollera med: http://www.zim.com/countrysites/europe/sweden/en-us/pages/aboutzim.aspx

Där bör du få avgifter och tullkostnader etc. fast mottagaren betalar tull naturligtvis. Sedan om det tillkommer accis på värdet har jag ingen aning om, det kan sluta med en dyr affär om man inte ser upp.

Men se länken ovan och ta kontakt för att se vad kostnaden kan bli.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...