Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Location is not available" - Vid kopiering av VISSA filer


Spac3man

Rekommendera Poster

skulle göra backup på några filer från en intern hdd till min nas då följande problem uppstår: 
några filer som ingår i en windowsimagebackup som jag skapat kan inte kopieras pga detta meddelande:
eEjthFd.jpg
z är alltså min nas då.

mycket konstigt då jag igår plockade ur båda diskarna från nasen, stoppade in dom i ett externt lagringschassi och kontrollerade dom med crystaldiscinfo  och båda diskarna var ok enligt det progget.

och jag kommer åt min nas från både utforskaren och nasens webgui utan problem och alla filer jag testat fungerar.

provade att kopiera dom "strulande" filerna till min interna slav-disk istället och det fungerade utan problem.
sen så provade jag att kopiera vidare dom kopiorna till min nas och det gick galant!

så varför går det då inte att kopiera över dom direkt till nasen undrar jag..?

har provat att byta enhetsbetecking på nasen i utforskaren och då fungerar det att kopiera

dessa filer men efter omstart av nasen så blir det likadant igen :angry:
idéer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du refererar det som en NAS, får vi anta att den är ansluten via nätverk? Så det kanske är någon hicka i nätverket. Du kanske försöker kopiera en hyfsat stor fil och den ska buffra lite och minnet tar slut så då försöker datorn ansluta till NAS på nytt och då får du det där felmeddelandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, .M säger:

Eftersom du refererar det som en NAS, får vi anta att den är ansluten via nätverk? Så det kanske är någon hicka i nätverket. Du kanske försöker kopiera en hyfsat stor fil och den ska buffra lite och minnet tar slut så då försöker datorn ansluta till NAS på nytt och då får du det där felmeddelandet?

ja destinationen för filerna jag försöker få över är en nas i mitt nätverk.

det borde ju inte vara något med nätverket då alla andra filer går att kopiera över till nasen, det är som sagt några filer som inte vill följa med.

och som jag också skrev så fungerar det att kopiera dessa till min nas om jag först lägger dom på en annan enhet.

 

det är ett gäng småfiler som ingår i en windowsimagebackup som jag skapat i mitt windows, ingen stor fil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...