Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Support Samsungskrivare


TomV

Rekommendera Poster

När jag kontaktar Samsung angående en laserskrivare inköpt i höstas får jag svaret att de inte längre har någon support på skrivare utan man hänvisas istället till följande länk.www.hp.com/support/samsung.


På denna hemsida finns en anvisning hur man skall översätta uppgifter om en Samsungskrivare.
Anger jag serienummer får jag svaret:

"Produkt kan ej identifieras".

Nästa steg är att man skall fylla i produktnummer, vilket enligt anvisningen för Samsungskrivare skall motsvara “modellkod” (angivet som “M/C”) och  som normalt börjar med SL-.
Följer man anvisningen för att ange modellkod får man svaret: 
"Vi kan inte avgöra din garantistatus för produkten och serienummer som angetts.
Var god bekräfta de angivna siffrorna eller försök igen senare".
 
Och så är man tillbaks där man började.
Tips om hur man bär sig åt att kunna kontakta support för av Samsungskrivare mottages med tacksamhet.
Det finns också ett telefonnummer, men jag är inte intresserad av telefonkontakt eftersom man då inte har någon dokumentation av svaret. 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du köpte  skrivaren i höst. Då brukar man av ren nyfikenhet ladda ner skrivaren och testa den och så fick du väl en manual till den i kartongen. Vad är det du vill göra som du måste få hjälp från supportern. Alla laserskrivare fungerar lika. Jag hade inga problem när jag laddade ner min HP Laser Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modellen heter Samsung Xpress SL-M2026.
Att alla laserskrivare fungerar lika stämmer inte riktigt med min erfarenhet.
Detta är min tredje Samsung laserskrivare och det som händer när man installerar denna är inget jag stött på med de andra två.

Det som är annorlunda är att om jag t ex skall göra en utskrift från Word så finns den här skrivaren två gånger i listan över installerade skrivare enligt:

 

Samsung M2020 Series (USB001)

Samsung M2020 Series Class Driver

 

Väljer jag Samsung M2020 Series (USB001) fungerar det ibland och ibland inte.

Exakt samma fenomen uppstår om jag väljer den andra , fungerar ibland och ibland inte.

Felindikationen är antingen att skrivaren inte finns eller så händer bara ingenting.

Det brukar vara så att om den ena inte fungerar så lyckas det i regel med den andra, men jag hittar ingen logik i det.

Att skrivaren finns angiven två gånger är inte resultatet att jag har gjort flera installationer.

Jag har gjort bara en och det hände inget konstigt alls vid installationen.

Visst finns det en manual till skrivaren, men den beskriver ingenting om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...