Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

USB-minne med extern försörjning


Dimos

Rekommendera Poster

Hej

Ett USB-minne på 64GB som jag hade stoppat i en digital box från CanalDigital (HD-box On Demand) började plötsligt (efter 3-4 års användning) att lagga, dvs bilden blev hackig och fördröjd. 

Efter samtal med supporten bestämde jag att köpa ett nytt USB-minne på 128GB (Kingston Data Traveller 100).

Detta minne kändes först igen av boxen, men det gick inte att spela in något. Den hittades inte efteråt.

Jag provade också med 3 andra mindre USB-minnen, med samma resultat.

Jag stoppade in alla dessa 4 i datorn för att formatera, men inget av dessa minnen kunde kännas igen eller formateras (försökte med olika format).

Det var som om boxen förstörde all 4 minnen.

Supporten på CanalDigital ville att jag skulle köpa och använda ett USB-minne med EXTERN FÖRSÖRJNING, vilket jag aldrig har hört talas om (och dem kunde inte förklara närmare).

Jag har försökt att kolla på nätet, men inte hittat något. Kan någon tipsa mig?

Supporten kommer att skicka en ny elkabel till boxen, men jag tvivlar på att det ska hjälpa. Jag vill påstå att boxen är felaktig och har förstört mina USB:er.

Tacksam för synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret, de kunde ha sagt det så, då hade jag förstått bättre!

Men jag vet inte om jag vågar stoppa in en extern hårddisk med risk att förstöra den också. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Mellin.

Jag provade formatering på 1 USB genom cmd och det verkar som om det funkar att använda minnet på nytt. Jag ska prova även på de andra USB:erna Däremot funkade inte formateringsprogrammet som jag laddade ner och körde. Genom att högerklicka på USB:n hittade jag inte Format partition det föreslogs. Det hjälpte inte att starta om datorn. Jag kör win10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Vedex

Jag laddade ner MiniTool Partition Wizard Free Edition 10.2, men jag kan inte se "Format volume" som anges i Help.

Jag misstänker att jag måste ladda ner Pro eller Pro Ultimate betalversionen som gör detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...