Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filmredigering


Upper

Rekommendera Poster

Har för första gången på väldigt länge filmat med min IXUS 80 IS.

Resultatet blev ganska okej när jag kollade med MediaPlayer på datorn.

Men nu till min fråga - finns det någon enkel och bra programvara där jag kan redigera det resultat jag erhållit?

/novisen

Det kanske också skall tilläggas att filformatet är .AVI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer att det gamla Movie Maker tyvärr är borta. Det finns flera liknande program i Microsoft Store och de är gratis alla utom ett som kostar 15:- Jag har dock ingen aning om hur dessa program är 

Jag vet att Microsoft Movie Maker fanns att ladda ned på någon annan site, och det gjorde jag, men den innehöll då någon trojan som spökade lite och det togs bort av mitt antivirusprogram. Jag misstänker att det programmet som ligger här är samma, men är inte säker https://www.iskysoft.com/video-editing/windows-movie-maker.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat om alternativ till Windows Essentials Movie Maker från en seriös sida, nämligen How-To Geek
https://www.howtogeek.com/286552/how-to-replace-windows-essentials-2012-after-support-ends-in-january

 

The possibly even better news is that Microsoft plans to release a new version of Movie Maker to the Windows Store sometime in the near future. We’re guessing that the new version will be limited to Windows 10 users, but beyond that we don’t really have any details on the features or timing of the release.


In the meantime, if you’re looking for something a little more modern than the current version of Movie Maker and don’t want to wait for the new version, we recommend Ezvid. It’s free and, like Movie Maker, it strikes a good balance between ease of use and features. If you’re ready to move onto something more advanced—but still free—DaVinci Resolve is fantastic for the low cost of $0.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...