Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Testhörnan


mbgtmari

Rekommendera Poster

Tack för att Testhörnan fortfarande är tillgänglig för inloggad vanlig medlem! Inte för att jag behöver testa något just nu men det är skönt att veta att jag kan göra det i framtiden utan att behöva be någon moderator låsa upp hörnan för mig. :wub:Jag var lite orolig efter diskussionen i betan men nu ser jag att hörnan finns kvar. Tack felix!:like:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog inte tal om att Testhörnan skulle bort helt men den har nu andra inställningar än övriga forum och medlemmar kan inte se trådar där som andra har startat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Testhörnan skulle tas bort helt har jag aldrig trott men den 1 december ställde ju felix in att att hörnan skulle "vara dold för andra användare än moderatorer och admins" vilket jag (tydligen felaktigt) tolkade som att en vanlig medlem måste be en moderator om hjälp för att kunna komma åt detta testforum, som felix kallade det.

 

Jag ser dock att felix också skrev "Alla ska kunna posta och se sitt eget innehåll i testforumet men bara admins och moderatorer kan se allt innehåll" vilket är litet motsägelsefullt för hur ska man kunna se något som är dolt för en? Något behov av att se andras testtrådar har jag förstås inte. Det är ju inte för det ändamålet jag vill använda Testhörnan. Men nu förstår jag bättre att den vanlige medlemmen Mikael63 måste vara TS för en testtråd som både han och Flyfisherman ska skriva i :), något som också skrevs i betan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla inloggade ska kunna komma åt och göra sina tester vid behov, men inte kunna se andras tester, och moderatorerna kan se allt, av administrativa skäl som vanligt.

 

För övrigt så är det ju Monshi´s info för Testhörnan som gäller, att testtrådar som blir liggandes länge utan aktivitet, rensas bort då och då, om inte en moderator tycker annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
2 timmar sedan, Laso säger:

Alla inloggade ska kunna komma åt och göra sina tester vid behov, men inte kunna se andras tester, men om man vill ha hjälp med en test, ska man kunna bjuda in någon annan, så man kan vara fler i samma tråd, och moderatorerna kan se allt, av administrativa skäl som vanligt.

 

För övrigt så är det ju Monshi´s info för Testhörnan som gäller, att testtrådar som blir liggandes länge, rensas bort då och då.

 

 

Fast så har jag inte tolkat det:

Alla medlemmar skall kunna starta en tråd i Testhörnan och alla vanliga medlemmar skall kunna se och kommentera i en sådan test-tråd, medan om en moderator startar en tråd i Testhörnan kan endast moderatorer se och kommentera/redigera denna.

Lite oklart här hur detta fungerar, kanske dags för en enkel test:

Förslagsvis:

 

1. Jag skapar nu som moderator en ny tråd i testhörnan som heter Mod-test_1 och ni som kan se denna och kan kommentera gör detta gör det i den tråden i testhörnan.

 

2. Sedan skapar vilken som helst vanlig medlem en ny tråd tex. med namnet Med-test_1 (räcker med en tråd för detta detta test om det redan skulle finnas en) och alla som kan läsa och kommentera i denna gör det i den tråden i testhörnan.

 

https://eforum.idg.se/forum/113-testhörnan/

 

  • Återkom i denna tråd och berätta hur det gick, så kanske vi får lite klarhet i hur det hela fungerar.

Dessutom  behöver vi också veta om en vanlig medlem ens kan se min trådbild som autogenereras i detta svar:

 

Och om det är som jag tror, så skall en vanlig medlem inte ens se bilden av min startade tråd i testhörnan här.

Mvh :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan förstås inte se ditt nya ämne, bara mina egna ämnen. Men att det fungerar så hade jag redan förstått. Att andra moderatorer kan se alla ämnen i Testhörnan besvärar dig väl inte? Ni ska ju hjälpas åt med att hålla forumet rent från spam och andra otrevligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Flyfisherman säger:

Alla medlemmar skall kunna starta en tråd i Testhörnan och alla vanliga medlemmar skall kunna se och kommentera i en sådan test-tråd, medan om en moderator startar en tråd i Testhörnan kan endast moderatorer se och kommentera/redigera denna.

Tyvärr är det en felaktig tolkning. Det går inte att få till det på det sättet i kombination med att trådar i Testhörnan inte ska dyka upp i rutorna (Senaste, Obesvarade etc) i högerkolumnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack och lov för att funktionen att "alla vanliga medlemmar skall kunna se och kommentera i en sådan test-tråd" inte blivit implementerad utan att, som Laso skrev, detta bara gäller inbjudna medlemmar, moderatorer (och admins)!:ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mbgtmari säger:

Tack och lov för att funktionen att "alla vanliga medlemmar skall kunna se och kommentera i en sådan test-tråd" inte blivit implementerad utan att, som Laso skrev, detta bara gäller inbjudna medlemmar, moderatorer (och admins)!:ph34r:

Så var det ju förut, då fungerade Testhörnan precis som alla andra underforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...