Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Koppling TBird - Ffox bruten!


PelleSök

Rekommendera Poster

Tidigare har jag kunnat klicka på url i eposten och direkt fått upp FF på adressen i mailet (alltid kända adresser som jag vet är autentiska). Numera, sedan någon uppdatering av FF, måste jag kopiera adressen, starta FF och klistra in aderessen i adressfältet. Vad har ändrats ovh var? I TB eller FF? Hur kan jag återställa funktionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att du använder senaste uppdateringen av Firefox, dvs Quantum version 57.0.2 (64-bit). När det gäller Thunderbird så släpptes en uppdatering den 22 december, vilket jag nyligen upptäckte så jag har nyss uppdaterat till version 52.5.2 (32-bit). Jag föreslår att du också uppdaterar ditt Thunderbird för att se om problemet löses men framför allt av säkerhetsskäl.  This release fixes the "Mailsploit" vulnerability and other vulnerabilities detected by the "Cure53" audit.

https://www.mozilla.org/en-US/thunderbird/52.5.2/releasenotes/

 

"Known Issues
! UNRESOLVED Clicking on a link in an email may not open this link in the external browser. Fix provided in 52.0.1 (upcoming)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, PelleSök säger:

Numera, sedan någon uppdatering av FF, måste jag kopiera adressen, starta FF och klistra in aderessen i adressfältet. Vad har ändrats ovh var? I TB eller FF? Hur kan jag återställa funktionen

Jag har råkat ut för det några gånger under åren och då har funktionen kommit igång igen efter att jag har startat datorn och sen startat Thunderbird innan jag startat Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog en bra fix.  Annars har jag själv senaste version av både Firefox och Thunderbird och visst öppnas länken i Firefox när jag klickar på en länk i ett mejl i Thunderbird. Jag testade nyss.

 

Det finns några felsökningsförslag i den här länken, som jag förstås inte vet hur gammal den är:

https://support.mozilla.org/sv/kb/hyperlinks-in-messages-not-working

 

Hursomhelst så är Firefox oskyldig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...