Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows-tjänst-går inte att ansluta till


Mållgan

Rekommendera Poster

Till bekymren på min Windows 7-laptop hör att vid uppstarten kommer följande meddelande upp:

"Det gick inte att ansluta till en Windows-tjänst (rubrik). Detgtick inte att ansluta till tjänsten System Event Notification Service. Problemet hindrar standardanvändare från att logga in på systemet . Administrativa användare kan söka efter information i systemets händelselogg om varför tjänsten inte svarade".

 

Kan detta har samband med att Systemåterställningspunkter försvinner då och då? Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan inlägget skulle jag förstås ha provat följande som jag hittade på nätet:

"Try going to Control Panel, Administrative Tools, Services and scroll down the list to System Event Notification and look at the Status and Startup Type entries.  Change the Startup type from Manual or Stopped to AUTOMATIC, then save or click OK - Reboot your system to make sure changes take effect, then try the login process again."

 

Vid omstart kom inte felmeddelandet upp. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om detta löste din sk. rot-orsak till varför detta kom upp från början?

Känns inte normalt att behöva stänga av en Windows tjänst för att slippa ett felmeddelande.

 

Provat att återställa detta som det tidigare var och starta om datorn.

Om felet kvarstår kan du prova att:

 

Start > högerklicka på Kommandotolken > välj att 'Kör som administratör' > skriv netsh winsock reset och [Enter]

Och sedan detta: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-networking/failed-to-start-system-event-notification-service/eec9b5cd-fda9-43eb-b6d0-d2ba92e79413

 

Starta om datorn igen.

 

Fortfarande problem? testa detta: Guide - SystemFileChecker (SFC) i felsäkert läge på Windows

Mvh

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Flyfisherman säger:

Känns inte normalt att behöva stänga av en Windows tjänst för att slippa ett felmeddelande.

Lösningen var väl snarare att se till att tjänsten går igång automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Cecilia säger:

Lösningen var väl snarare att se till att tjänsten går igång automatiskt.

Oj, Jag läste lite för hastigt där. :blush:

 

Men mitt tips kvarstår.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...