Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

App som funkar med fysisk "penna" (stylus)


Madame Mim

Rekommendera Poster

Jag har en urgammal Galaxy Note telefon/surfplatta-kombi med S Pen och penna som jag älskar. Den är dock snart pensionsfärdig och jag har flera andra enheter, men ingen mer Samsung, och jag får inga note-appar att fungera i dem tillsammans med Galaxy Notes penna. S Pen funkar bara i Samsung och de appar jag har laddat ner och testat går det utmärkt att skriva med fingret i, men inte med pennan trots att jag har ställt in den på extern penna. De är:

LectureNotes, HandWrite Pro, Squid, INKcredible och QuickMemo+. Alla testade i en Huawei MediaPad T2 och en LG G3. Sen tröttnade jag och tyckte det var enklare att fråga här än att testa i ännu fler enheter (har också Sony Xperia Z och Motorola Moto G5S).

 

Jag har inte köpt någon annan penna och testat för jag frågade i en Phone House, och de sa att det garanterat inte var den det hängde på. Kan det vara så i alla fall?

 

Jag vill alltså skriva, inte rita, och med penna, inte med fingret.

 

Tack på förhand för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Samsung Galaxy Note 8.0 samt en Samsung Galaxy S4+

Båda ungefär samma ålder/generation och de är ju onekligen "släkt" med varandra.

 

Trots detta fungerar inte pennan från plattan när jag prövar på mobilen.

Då inte i någon App utan bara på hemskärmen, tangentbordet osv.

Funkar inte ens pennan där lär den ju knappast fungera med någon App "what so ever"...

 

Så innan du testar fler Appar - fungerar din penna överhuvudtaget med din Huawei MediaPad? (som jag också har, men på annan ort..)

Om inte så är det nog en annan penna du behöver till att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Jamen tusen tack Mikael! Det var precis det som var felet. Jag ringde Kjell & Co. och killen där bara skrattade när jag berättade att en på PhoneHouse hade varit säker på att det inte hängde på pennan. Samsung har sett till att deras penna enbart fungerar på Samsungenheter - och ibland tydligen inte ens det, som du säger - och han visste också hur, men det har jag glömt nu.


 

Jag har nu köpt en aktiv styluspenna (Adonit Jot Dash 2) och den funkar klockrent i alla installerade note-appar i alla enheter, inklusive i OneNote, så jag behöver inte ens ha någon särskild app för det!

 

Underbart. Tack igen!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...