Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adobe Flash fungerar inte G Chrome


Skorpion76

Rekommendera Poster

Jag har lagt märke till att Adobe Flash inte fungerar i Google Chrome. Det är tråkigt eftersom det innebär att jag inte kan köra vissa spel eller gå in på vissa sidor som kräver Flash. Nu har jag som tur är Firefox och där fungerar det, men det känns trkigt att alltid behlba gå den vägen för att komma åt spel eller sidor som kräver Flash. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Flash ingår i Chrome sen ett tag så fungerar det nog däremot finns det en del (gamla) webbsidor som inte är skrivna för att fungera ihop med en modern version av Chrome som innehåller Flash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lagt märke till att Adobe Flash inte fungerar i Google Chrome. Det är tråkigt eftersom det innebär att jag inte kan köra vissa spel eller gå in på vissa sidor som kräver Flash. Nu har jag som tur är Firefox och där fungerar det, men det känns trkigt att alltid behlba gå den vägen för att komma åt spel eller sidor som kräver Flash. 

 

Det är väl bra. Då kan du sluta använda Chrome.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Eftersom Flash ingår i Chrome sen ett tag så fungerar det nog däremot finns det en del (gamla) webbsidor som inte är skrivna för att fungera ihop med en modern version av Chrome som innehåller Flash.

 

Flash kommer försvinna helt from Chrome inom kort och redan idag är stödet för Flash "begränsat".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit några uppdateringar sista veckan för mig på några datorer.

 

Men några misslyckades att installeras p.g.a. fel fil laddades ner till datorn av Adobe.

 

Du kan ladda ner filen manuellt till den webbläsare du har, det fick jag göra för installationen misslyckades varje gång(till Opera).

 

https://get.adobe.com/se/flashplayer/otherversions/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash kommer försvinna helt from Chrome inom kort och redan idag är stödet för Flash "begränsat".

Vad innebär det för de prgram som kräver Flash?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dom fungerar dåligt eller inte alls i Chrome.

 

Men det är förmodligen bara gamla sidor, finns ingen anledning att bygga nya sidor som baserar sig på flash idag. Det är en tidsfråga tills ingen webläsare stöder flash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...