Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ramminne fysiskt och "tillgängligt".


Solspindeln

Rekommendera Poster

I SYSTEM står det:

 

Installerat fysiskt ramminne 2 GB

Tillgängligt fysiskt minne 544 MB

 

Innebär detta att resterande 1,5GB inte används/kan användas?

 

Windows 7 Home.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del används för grafiken.

 

Klicka på Start och Kör. Skriv msconfig. Klicka på Systemstart - Avancerade alternativ. Vad står det vid Högsta mängd minne? Bocka av rutan om den är markerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, Windows använder som sagt minne för bl.a. grafiken. 2 GB i minne är inte mycket. Hur mycket kan datorn ha?

 

Öppna Aktivitetshanteraren - Prestanda - Resursövervakaren - Minne. Där kan du se hur minnet används.

 

I bios borde finnas en funktion som heter Memory Remap. Den ska vara enabled, Hos mig finns den under Advanced - System Agent. Där går också att se hur mycket minne som är tilldelat grafiken. På din dator kan det vara annorlunda. Du får se efter i manualen.

 

En del som har liknande problem som du, har "fått tillbaka" allt minne efter att ha uppgraderat till Windows 8.1 eller Windows 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Som "vanligt..." finns inte .Memory Remap i min burk, en Oldtimer (DellOptiplex 745) men jag är Mycket nöjd med den. Surfar på en sticka i 3G och kan streama filmer och surfa utan irriterande laggningar.

Den är förvånande rapp, kanske för att jag "lusat av den" från onödiga aktiviteter.

Jag såg att den hade 2 till, utrymmen för Minne så jag ska se om jag inte har några ligger, att sätta dit.

"Högre" än W7 kommer jag nog inte att sätta i nån burk, jag har en Stark känsla av att sen börjar det svajja och bli ostadigt. Jag behöver robusta grejor som tål mina infall och experimentlusta.

I en ev. ny burk blir det Linux.

 

TACK! för din Hjälp. Det blev ett steg Framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...