Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Letar hosting alternativ


cybertears

Rekommendera Poster

Okej, Binero suger och jag är riktigt frustrerad. 

Mina mejl hos Binero hamnar rakt in i skräpposten trots att man har markerat mejlen som ej spam.

Dom hittar ingen lösning på problemet då felet s.k inte ligger hos dom. Får som svar hela tiden:

Våra tekniker har nu kollat djupare på ditt problem. 
I våra loggar ser vi att mail skickas ut korrekt från vår ände och att det i detta fall är något som blockerats hos Hotmail.

Detta kan lösas genom att mottagaren markerar era mail som icke spam i sitt e-postprogram, vilket gör att Microsoft sänker spamvärdet för er. 
Det finns dock inget i vår ände som kan lösa problemet rakt av, utan det är innehållet i era mail som deras spamfilter reagerar på. 

SPF-pekare är tillagt men gör ingen skillnad.

 

Nu funderar jag verkligen på att byta webbhotell och hoppas på bättre tjänster.

 

Vad rekommenderas?

 

Vad är era erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis svar:

 

"Hej igen,

Jag förstår att detta är en väldigt frustrerande och beklaglig situation men tyvärr så finns det inget mer vi kan göra från vår sida.

I detta fall är det som sagt mottagarens spamfilter som reagerar på ett visst spamvärde i mailen vilket i sin tur gör att det placeras i skräpkorgen.

Förutom att mottagaren kan lägga till e-postadressen som betrodd avsändare och markera meddelande som väl hamnar i skräpkorgen som ej spam finns det tyvärr inte någon ytterligare åtgärd för detta." 

 

Jag prenumererar på deras status sida. När till och med mejl från status@binero.se skickas direkt till min skräpinkorg, då är det illa.. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det mejl du får eller skickar som markeras som spam?

Gäller det bara mejl som slutar med @dindomän.se och som Binero hanterar direkt eller gäller det andra domäner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtliga domäner ligger hos Binero och mejlen skickas via deras SMTP-server?

 

Är det beroende på vilken mejlserver som mottagaren använder, dvs är det bara Microsoft som anser att det är spam?

 

Om du använder ett mejlprogram, t ex Thunderbird, i datorn och i mobilen kan du ändra inställningarna så att mejlen skickas via Googles eller Microsofts SMTP-server i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...