Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

GPS-app Android


hasen

Rekommendera Poster

Hej! Tacksam för tips om gratis GPS-app till Android som fungerar off line. Jag hade Eniros Navigation vilken var utmärkt men inte fungerar längre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Here tyckte jag tidigare var riktigt usel men jag har på senare tid fått revidera den åsikten till "riktigt bra".

 

Vad är det som inte fungerar med Eniro? Har den själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Kan rekomendera Maps.ME

Du väljer vilka länder du vill ladda ner som offline.

Kartorna kommer från OpenStreet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Om det bara är kartmapp så fungerar ju Google maps med offlinekartor

Ja delvis. Du måste i förväg välja exakt vilket område du vill ha som offline och (i alla fall tidigare) fanns det en begränsing på hur stort området kunde vara. Du kan inte med enkelthet spara tex hela Sverige offiline.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Here tyckte jag tidigrae var riktigt usel men jag har på senare tid fått revidera den åsikten till "riktigt bra".

 

Vad är det som inte fungerar med Eniro? Har den själv.

Eniro Navigation slutade förra veckan att öht hitta adresser??? Tänkte ladda om den men hittar den inte i Google Play.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Here tyckte jag tidigare var riktigt usel men jag har på senare tid fått revidera den åsikten till "riktigt bra".

 

Tidigare hittade appen endast platser som (typ) Storgatan 1, Stora Staden.

Nu hittar den (typ) Byvägen 285, Lilla Byhålan.

 

Det är kanske till just sådana "udda" adresser som man verkligen behöver en bra GPS-app.

 

Allra, allra bäst, men inte gratis, är Co-Pilot. Kanske lite väl många inställningsmöjligheter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ställt en fråga via Appens "Kontakta oss"..

 

Hej!

Uppdatering om Eniro Navigation:

Inom ca 1-2 veckor kommer vi att släppa en helt ny navigationsapp med flera nya funktioner. Vi har dock för tillfället tekniska problem med den nuvarande appen. När och om detta problem kommer att hinna fixas innan den nya appen släppts är tyvärr i nuläget oklart.

När den nya appen släpps om 1-2 veckor så kommer du som användare bara behöva göra en helt vanlig uppdatering av din nuvarande Eniro Navigations-app. Har du köpt kartor i gamla appen så kommer dessa finnas tillgängliga i den nya appen.

Vi ber återigen om ursäkt för eventuella besvär som detta kan orsaka.

 

Med vänlig hälsning

Eniro Sverige AB

Kundservice Privatpersoner

http://www.eniro.se/kontakt/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Eniro kundservice idag 170828:

 

Vi har fått flytta fram lanseringen av Eniro Navigation ytterligare en tid. 
Problemet med den gamla appen kvarstår dock och kommer inte att hinna fixas innan den helt nya appen släpps. 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...