Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Högerklick och dela i Win 10


Gäst

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag kör senaste Win 10 insider preview. Vid högerklick på t ex en bildfil finns dela att välja. Då kommer man till en ruta med olika win 10 appförslag att dela med. Även dela på Facebook finns som alternativ men då är det via Win 10 Facebookappen. Denna app tycker jag helt enkelt inte om eftersom det inte går att zooma i den utan den är liksom statisk i sitt beteende. Jag vill kunna dela via Facebook på webben i Google Chrome. Går det att ordna detta just via högerklick, dela och rutan som då kommer fram i win 10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, men det låter inte troligt eftersom ett sånt val skulle kräva att Chrome startas, information skickas till Chrome att gå till Facebook-sidan för ditt konto och därefter ska bilden skickas till Facebook. De appar som finns som förslag är väl skrivna så att de är förberedda på att få en bild och vet då vad som ska göras, medan Chrome knappast är förberedd för just detta scenario.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte, men det låter inte troligt eftersom ett sånt val skulle kräva att Chrome startas, information skickas till Chrome att gå till Facebook-sidan för ditt konto och därefter ska bilden skickas till Facebook. De appar som finns som förslag är väl skrivna så att de är förberedda på att få en bild och vet då vad som ska göras, medan Chrome knappast är förberedd för just detta scenario.

 

Som jag trodde. Ännu en sak som helt enkelt inte går att fixa i Win 10. Det är tröttsamt när jag egentligen tycker att Win 10 är bra. Men jag känner mig låst när jag ibland vill använda Win 10 och dess inbyggda funktioner. Många funktioner är strålande men så kommer sådana här hick ups...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...