Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thunderbird - bra?


Törntagg

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har efter lång tids problem med IncrediMail, äntligen blivit av med detta och i stället blivit rekommenderad att installera Mozillas Thunderbird. Vilket jag gjort. Programmet känns lite tråkigt i min smak, och innehåller en massa ganska onödiga saker som t ex kalendrar för planering av arbetsuppgifter och så vidare. Sen är det väldigt klumpigt att hantera - t ex vill jag ha ett specifikt  teckensnitt och storlek på detta s a s spikat varje gång jag ska skriva nånting. Nu får man hålla på och ändra  varenda gång, likaså radavstånd med mera, och det känns väldigt trögt och irriterande.  Även de olika mapparna skulle kunna vara redigare. Och hur ska man kunna "lära" programmet att betrakta vissa mail som skräppost? Vilket det påstås att man kan göra.  Jag har försökt få svar på mina frågor via tillverkaren, men det är bara på engelska man kan få kontakt med dom, och jag föredrar att använda mitt modersmål för undvikande av missförstånd. Tacksam för hjälp med detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack...men hur är det med förvalt teckensnitt - går det att ställa in det, samt storlek mm på detta, så det gäller alltid när man ska skriva ett mail??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat Thunderbirds inställningar, där finns det en del val för "Skriva"?

Du hittar dem i menyn, menyvalet "Alternativ".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På engelska Tools -> Options -> Display, vilket på svenska borde bli

Verktyg -> Alternativ -> Visa

post-55300-0-31334900-1491898378_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppfattade det som att det gällde teckensnitt mm när man skriver mejl och i så fall är valen för det under "Composition", dvs "Skriva" på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Tools > Options > Composition > General
Verktyg > Alternativ > Skriva > Allmänt (?)

post-55300-0-48006900-1491910893_thumb.png
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har efter lång tids problem med IncrediMail, äntligen blivit av med detta och i stället blivit rekommenderad att installera Mozillas Thunderbird. Vilket jag gjort. Programmet känns lite tråkigt i min smak, och innehåller en massa ganska onödiga saker som t ex kalendrar för planering av arbetsuppgifter och så vidare. Sen är det väldigt klumpigt att hantera - t ex vill jag ha ett specifikt  teckensnitt och storlek på detta s a s spikat varje gång jag ska skriva nånting. Nu får man hålla på och ändra  varenda gång, likaså radavstånd med mera, och det känns väldigt trögt och irriterande.  Även de olika mapparna skulle kunna vara redigare. Och hur ska man kunna "lära" programmet att betrakta vissa mail som skräppost? Vilket det påstås att man kan göra.  Jag har försökt få svar på mina frågor via tillverkaren, men det är bara på engelska man kan få kontakt med dom, och jag föredrar att använda mitt modersmål för undvikande av missförstånd. Tacksam för hjälp med detta!

Lite nyfiken, vad hade du för problem med IncrediMail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...