Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Byta till SSD


stjo57

Rekommendera Poster

Jag har en Dell Optiplex 790 SFF med vanlig hårddisk men skulle vilja byta till en SSD. Nuvarande hårddisk är ju 3,5 tum men kan man även använda en 2,5 tum eller måste det vara 3,5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går utmärkt med 2.5"

Behövs bara en liten adapter/hållare för att du ska kunna fästa den bra i en 3.5" plats om det bara finns sådana i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack, jag måste alltså skaffa en adapter också om jag vill ha en 2.5 ".

Jag vet faktiskt inte om det bara finns plats för 3.5 ". Kan man se det på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna lådan?

kan ha följt med datorn hållare för 2.5" i 3-5" fack. Ibland följer det med hårdisken tillochmed, ibland fungerar det utan extra hållare (om datorn ska stå still)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna lådan?

kan ha följt med datorn hållare för 2.5" i 3-5" fack. Ibland följer det med hårdisken tillochmed, ibland fungerar det utan extra hållare (om datorn ska stå still)

Ja jag får öppna och se om jag kan se något.

En adapter, är det en sån här då?

 

https://www.dustinhome.se/product/5010316127/adapter-for-25-hddssd-i-35-slot?ssel=false&_ga=1.257471746.809889836.1483276654

 

Kan detta vara ett alternativ? Att lägga SSD-disken utanför. Är det i så fall någon nackdel?

 

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-ssd-och-nas/SBERG13362/sandberg-forvaring-for-2-5-sata-harddisk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska använda den enbart i din dator, kanske som systemdisk, rekommenderar jag starkt att ha den i din dator.

 

och helt rätt länkat till dustin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska använda den enbart i din dator, kanske som systemdisk, rekommenderar jag starkt att ha den i din dator.

 

och helt rätt länkat till dustin.

Ja jag ska ha den enbart i min dator. Om jag vill ha en snabbare dator så är det väl bättre att lägga Windows på SSD:n eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...