Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

installationsskiva till övervakningskamera


Rosiss

Rekommendera Poster

Hej. Jag har köpt en övervakningskamera DCS-932L D-Link. När jag sätter in installationsskivan så kommer det upp en ruta där det står:

"Den här appen har blockerats av säkerhetsskäl. En administratör har blockerat dig från att köra denna app". 

Jag har kontaktat Norton och de säger att de inte är dom som blockerar. Jag har windows 10 som jag inte vill ha, en dag när jag startade datorn så uppdaterades den till windows 10, fast jag ständigt tackade nej. Skivan fungerar på en annan data som har windows 7 men jag har inte Routern där...Hur gör jag? Om jag går tillbaka till windows 7 förlorar jag mina filer och program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att byta operativsystem för att en installation bråkar lite är väl en drastisk åtgärd!?

 

Nu har jag inte Windows 10 men sätt i skivan och stäng sedan alla rutor som autostartar.

Leta reda på DVD-enheten i utforskaren, ex. D:, E: eller vad den kan heta hos dig.

Sök efter en fil som heter något i stil med setup.exe (du måste ha valt att visa filtillägg)

Högerklicka på den och välj "Kör som administratör"

 

Tillägg: Filen kan även heta autorun.exe då det är det filnamnet på den fil man kan hämta från nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag har köpt en övervakningskamera DCS-932L D-Link. När jag sätter in installationsskivan så kommer det upp en ruta där det står:

"Den här appen har blockerats av säkerhetsskäl. En administratör har blockerat dig från att köra denna app". 

Jag har kontaktat Norton och de säger att de inte är dom som blockerar. Jag har windows 10 som jag inte vill ha, en dag när jag startade datorn så uppdaterades den till windows 10, fast jag ständigt tackade nej. Skivan fungerar på en annan data som har windows 7 men jag har inte Routern där...Hur gör jag? Om jag går tillbaka till windows 7 förlorar jag mina filer och program?

Frågar bara, vad ska du ha skivan till?

Vad ansluter du kameran till? Har en likvärdig själv, men har aldrig använt någon skiva, har den "en av flera" ansluten till stora nasen, behövs ingen skiva för inkoppling då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte fungerar när du gör som Mickael63 beskriver kan du göra följande ändring för att se om det löser problemet.

 

post-118752-0-23818000-1478795134_thumb.jpg

 

1. Klicka på "Start" (1) i nedre vänstra hörnet på "Skrivbordet" och skriv in "smarts" och det visas några alternativ för Smartscreen (2).

 

post-118752-0-34525000-1478795221.jpg

 

2. Markera "smartscreensettings", högerklicka och välj i menyn "Kör som administratör".

 

post-118752-0-56152700-1478795276_thumb.jpg

 

3. Som standard är valet "Få administratörens godkännande innan okända appar från internet körs (rekommenderas)".

 

post-118752-0-91470300-1478795361_thumb.jpg

 

4. Ändra inställningen till "Gör ingenting (inaktivera Windows Smartscreen)" (1) och klicka sedan på OK (2) för att spara ändringen.

Prova att köra installationsprogrammet igen.

Eventuellt måste du starta om datorn för att aktivera ändringen av Smartscreen.

 

För att återaktivera Smartscreen gör du på samma sätt som ovan men väljer "Få administratörens godkännande innan okända appar från internet körs (rekommenderas)" innan du sparar på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett urval i snabb manual

 

Steg 3: Sätt i cd-skivan med drivrutiner för DCS-932L-kameran i CD-ROM-enheten. Om cd-skivan inte startar automatiskt på datorn går du till Start > Run. I rutan skriver du D:\Autorun.exe (där D: representerar enhetsbokstaven för CD-ROM-enheten) och klickar på OK. När autostartskärmen visas klickar du på Ställ in din Cloud-kamera och följer anvisningarna på skärmen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är fortfarande intresserad av hur du kopplar upp din kamera mot? Finns flera sätt att göra så, använder du din mobil, en nas, routern, eller hur gör du, eftersom du måste använda skivan som är med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...