Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook.com ?


Rocky.1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Finns det fler som har problem med Outlook.com? Det har strulat hela dagen, får meddelanden till o från att jag inte är ansluten till Internet. När jag kollar är jag ansluten, alla andra program funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Cecilia!

 

Enl din länk funkar det som det ska, men inte i verkligheten. Så här ser det ut:

post-29392-0-18648700-1478255375_thumb.png

post-29392-0-80098600-1478255454_thumb.png

 

och sedan är det samma fel igen? Det konstiga är att Thunderbird fungerar alldeles utmärkt, den använder ju samma server som Outlook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där ser mer ut som DNS-problem än mejlserverproblem. Har du prövat med en annan webbläsare?

 

Med tanke på meddelandet från diagnostiken så kolla upp Internet Explorer - Internetalternativ - Anslutningar - LAN-inställningar och ställ in att det inte ska vara någon proxy.

 

Kan ju också vara att datorn använder en dåligt uppdaterad DNS-server. Om du har flera datorer anslutna till en router kan du se om det är samma problem i alla datorerna.

Vad använder datorn för DNS-server?

Det kan kollas genom att i en Kommandotolk skriva in kommandot: ipconfig /all

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej!

 

Provade 3 olika webbläsare, samma fel. Kollade även din tråd, vilken inte säger mig något. I går kväll funkade det igen, utan att jag gjort någonting ?

(Tror jag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...