Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows mailprogram


Pegee

Rekommendera Poster

Jag har en mailadress "förnamn.efternamn@live.se"

 

Den adressen kom jag åt både hemifrån och från datorn på jobbet. Så uppdaterade jag

datorn hemma till windows 10, en ren installation, så jag fick göra om alla installationer.

Mailprogrammet jag använder är det som windows 10 erbjuder som standard. Sen började

underligheterna. Mina sparade mail kommer jag åt från datorn på jobbet. Hemifrån finns

inga sparade mail överhuvudtaget. Om jag ber min vän sända mig ett mail till min adress

"förnamn.efternamn@live.se" så kan jag läsa det på båda mina datorer. Och omvänt så

kan jag skicka ett mail till honom från min adress "förnamn.efternamn@live.se".

 

Men det verkar som om det är två olika konton med samma adress. Är det verkligen möjligt?

Varför kommer jag bara åt mina sparade mail från en dator?

 

Några ideer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog bara ett konto, dvs ditt förnamn.efternamn@live.se-konto. Mail-appen i Windows 10 samlar ju bara de konton du lagt in från andra e-posthanterare och såvitt jag förstår har du bara lagt in detta förnamn.efternamn@live.se-konto där. Att du bara kan läsa sparade mejl på jobbdatorn kan bero på att mejl-appen i Windows 10 inte är perfekt och därför inte fick med alla gamla mejl i ditt förnamn.efternamn@live.se-konto till din hemmadator som du konfigurerade appen i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kontrollerat inställningar för programmet E-post?

 

Inställningar(Kugghjulet nere till vänster)---Hantera konton---Ändra synkroniseringsinställningar för konto---Ladda ned epost från : När som helst

 

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...