Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallation


torgnyb

Rekommendera Poster

Har du prövat att kontakta supporten för Choice Mail?

Ja men deras svar är obegripligt. Bl a föreslår de att jag ska ominstallera programmet, men det kan jag ju inte eftersom min gratis provperiod har gått ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad svarar de när du berättar det?

Nu har jag lyckats. Jag installerade programmet och efter flera försök med olika val gick det så småningom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag lyckades med var att bli av med att ett fönster med ChoiceMail med bl a en knapp för att köpa fullversionen kommer upp nu när jag startar datorn. I kontrollpanelen finns fortfarande ChoiceMail och ChoiceMail 2914 kvar. När jag klickar på dem står det att ett fel uppstod när de skulle avinstalleras och att de kanske redan är avinstallerade. Vill du ta bort programmet från listan?, med möjlighet att klicka ja eller nej. Vågar jag klicka Ja? 
När jag kollar appar listan över appar via startknappen och Inställningar finns dessa program också med men det står att de inte är tillgängliga.

Vågar jag  ta bort dem?
I Utforskaren finns nu  bara exe-programmet CMPreapproval kvar, men det händer inget när jag klickar på det. Jag kan välja alternativet att köra programmet som Administratör men jag vet inte vad som kan hända om jag gör det. Vad är det för program? Vågar jag bara deleta det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon mapp för Choice Mail i C:\Program eller C:\Program (x86)?

Vad innehåller den i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon mapp för Choice Mail i C:\Program eller C:\Program (x86)?

Vad innehåller den i så fall?

Nu innehåller mappen Digiport bara filen CMPreapproval

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kontrollerat i aktivitetshanteraren om det finns där?

 

Klicka på fönstret längst ner till vänster, skriv direkt bara msconfig, Då kommer  Systemkonfiguration upp, klicka upp denna, klicka på fliken Autostart, klicka på "öppna aktivitetshanteraren", klicka på fliken Autostart, och leta upp sådant som tillhör Choice Mail. Avmarkera dessa du hittar, och se om det kan hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att CMPreapproval.exe kör som en tjänst och du kan se om tjänsten fortfarande är igång så här:

Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster

Se om du hittar 'Choice Mail Preapproval' eller något liknande i listan där. I så fall dubbelklickar du på tjänsten och ändrar Startmetod till Inaktiverad, spara och starta om datorn.

 

Om tjänsten inte fanns eller om du nu har inaktiverat den och startat om, kan du ta bort filen CMPreapproval och dess mapp. Därefter kan du försöka avinstallera och besvara frågan med att Windows får ta bort programmet från listan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jg har nu plockat bort allt som har med ChoiceMai och Digiport att göra i mappen Program, i Kontrollpanelen och i appförtecknngen som nås via startknappen.Hoppas att alltr är frid och fröjd nu. Tack alla som engagerat sig och lagt ner tid och kunnande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...