Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fastnat i automatic repair


coffe85

Rekommendera Poster

Ena dagen funka datorn klockrent och nästa dag när jag startar får jag problem med att windows kör en diagnos på datorn och försöker reparera i 1 timma men misslyckas. När jag startar om får jag på första bilden "preparing automatic repair" sedan "datorn diagnostiseras" sedan "försöker reparera" och sen "det gick inte att reparera datorn med automatisk reparation". kan då välja "avancerade alternativ" där det finns massa möjligheter om återgå till tidigare version o h startpunkter osv. Tyvärr funkar inget av dessa. Har googlat om det och ser att det är ett relativt vanligt fel men olika lösningar funkar tydligen på olika datorer.

 

Måste ju vara någon uppdatering från windows som gått åt helvete...

 

Några förslag teorier? Bifogar bilder.

 

post-129837-0-20734700-1476041956_thumb.jpg

post-129837-0-56029900-1476041975_thumb.jpg

post-129837-0-11642400-1476041989_thumb.jpg

post-129837-0-31849100-1476042005_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bero på att hårddisken är dålig.

 

Har du säkerhetskopior av alla viktiga filer så att du kan testa hårddisken och/eller ominstallera Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har operativsystemet på en 128gb SSD (Samsung). Jag körde först en CHKDSK på den och då hävdade den felaktigheter så då körde jag en CHKDSK F: /F och den hävdade att problemen löst sig. Tyvärr hamnar jag i samma loop trotts detta. Fins det något annat bra program man kan köra via CMD PROMPT för att kontrollera disk statusar? jag får ju fram fullständig information om disken och ser den även i BIOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla med Samsung Magician eftersom du har en SSD från dem.

 

Inträffar det något problem under avstängningen och du stänger väl av datorn inifrån Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att jag inte kommer in i windows. Ända sättet att stänga av datorn är att göra det på menyn i sista bilden som jag postade. Kan jag köra Samsung Magician i CMD PROMPT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt jag trodde att du kom in i  datorn på ett eller annat sätt eftersom du kört chkdsk.

 

Tror inte Magician går att köra utan att installera det. Kan du flytta över SSD:n till en annan dator som extradisk?

 

Annars är nog nästa steg att försöka med någon sorts ominstallation av Windows. Har du viktiga filer på C: som inte är säkerhetskopierade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...