Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppdatering Anniversary - en undran


Ulvas

Rekommendera Poster

Min nyaste dator uppdaterades omedelbart. Allt blev bra.

 

Med min andra dator, som är äldre, händer ingenting. Är det normalt i det här läget? Är det här en process som kan ha lång väntetid? Mig gör det inget vilket, vill bara veta om något är galet här. Eller, kommer vissa datorer inte att få Anniversary? Andra uppdateringar går in hur fint som helst.

 

Jag har försökt finna svaret på Microsofts sidor, men inte lyckats.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan hämta Windows 10 Anniversary här:

 

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

 

Spara på en disk i datorn.

Packa upp filen med t.ex. 7-Zip som kan hämtas här:

 

http://www.7-zip.org/a/7z1602-x64.exe

 

Starta installationen och välj "Uppdatera" när du får frågan.

 

Samtidig kanske du skall vänta med att uppdatera till Anniversary då det finns en del problem med den.

 

Se denna tråd:

 

//eforum.idg.se/topic/352363-l%C3%A4ge-att-avvakta-med-uppdatering-till-anniversary-bygge-1607/?do=findComment&comment=1678558

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia skrev för ett par veckor sedan Microsoft släpper ut  Anniversary update i omgångar för att inte  överlasta servrar och supportorganisation. 

Själv har jag endast fått ett par "vanliga" säkerhetsuppdateringar 11 aug men inte Anniversary update. Jag avvaktar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag avvaktar lugnt och fint. Jag var inne på det, men ville ha lite reaktioner från er andra också.

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Microsoft har kapacitet över startas nerladdningen, precis som vanligt med större uppgraderingar.

 

Tänk på att det är ett antal miljoner datorer som ska uppdateras och alla inte kan uppdateras på en gång pga kapaciteten på nerladdningsservrarna inte räcker till. Tänk om nerladdningen hade börjar på samtliga datorer på en gång, då hade det kanske tagit något eller några dygn att hämta uppgraderingsfilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...