Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox vägrar att komma till en sajt, medan IE och Edge fungerar


Flyfisherman

Rekommendera Poster

I FF:

Denna: http://www.gskill.com/en/product/f3-2133c11d-16gar

Eller http://www.gskill.com/

 

Adblock Plus avstängt

Men i IE eller Edge - inga problem.

 

Ej heller är det några problem på min andra väldigt gamla maskin i FF - med Adblock-Plus aktiverat.

Så varför går det inte på denna?

Blir helt enkelt en vit bildskärm som  jag vet inte vad den gör.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Flyfisherman,

 

Inga problem att komma in på de sidorna heller i min dator från 2013 (vilket jag inte tycker är lastgammalt) . Har du anpassat Firefox på precis samma sätt i den nya datorn som i den gamla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Svårt att säga om jag anpassat, jag skulle nog vilja säga att på denna min rätta stationära dator har jag väl absolut dom mest installerade sakerna.bl.a. CAD/Cam S/W, Adobe CS6 Creative Suite, MS-Office 2016, spel etc.

 

Kan man på något sätt avaktivera nåt i FF för att på så sätt påbörja felsökningen, för att kanske kunna hitta rot-orsaken?

 

Som sagt i IE och Edge inga problem, så då kan man utesluta både brandvägg(?) och hosts-fil.

Mvh :unsure:

[Edit 1]. NIS 2015 och detta är även på den andra gammburken där det inte är några problem.

[Edit 2] Jag har testat att stänga av brandvägg och aktiv virusövervakning och allt med NIS - ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan klicka på hamburgeikonen uppe i högra hörnet om du har den där och sedan på ? längst ner.

Klicka på felsökningsinformation(finns lite att se där).

Och där kan du köra FF i felsäkert läge eller återställa FF helt(hamnar i en egen mapp på skrivbordet).

 

Kanske en bit på väg/lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades starta FF i Felsäkertläge

FF > meny > Hjälp > Starta FF utan tillägg => FF startar i felsäkert läge - ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T.om. gjort en komplett återställning av FF - huga detta är inget jag rekommenderar om inte absolut nödvändigt!

Nu tar det minst en halvtimme innan jag ställt i ordning allt som jag hade förut...

Men ingen skillnad nu heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att göra en ny profil och se om den fungerar på dina länkar?

 

 

Edit: Du behåller din vanliga profil hela tiden, men testar alltså med en ny, tanken är om det blivit något knas med din vanliga standardprofil i FF.

 

Göra ny profil i FF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att du hittat frågetecknet längst ner. Om inte så finns det här:

post-55300-0-02953600-1471079778_thumb.jpg

 

Alla dina installerade program BORDE inte ha någon betydelse för hur Firefox fungerar så sista utvägen är väl att tillfälligt avaktivera dem en i taget om nu inte Lasos förslag hjälper.

 

Har du tömt cachen, dvs ett av förslagen i nedanstående länk?
https://support.mozilla.org/sv/questions/1040180


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för alla tips! :)
Prövat alla och inget hjälper...

 

 

 


Jag gissar att du hittat frågetecknet längst ner. Om inte så finns det här:
attachicon.gifFirefox Customize.jpg
 
Alla dina installerade program BORDE inte ha någon betydelse för hur Firefox fungerar så sista utvägen är väl att tillfälligt avaktivera dem en i taget om nu inte Lasos förslag hjälper.
 
Har du tömt cachen, dvs ett av förslagen i nedanstående länk?
https://support.mozilla.org/sv/questions/1040180

 

Nej, frågetecknet har jag inte, men jag har också en annan inställning av FF. (helt rent därnere, (ja inte efter återställningen förstås, men numera som jag vill ha det) Detta är väl hjälpen väl? och denna kommer jag åt via filmenyn.

Ja eftersom jag kört FF i felsäkert läge då inga extra saker laddas så antar jag att detta är besvarat.
Ja cachen är tömd.

Se rad två ovan.

 

Detta är nog bland det mest irriterande jag stött på, även om det inte är så särskilt viktigt att kunna komma in på den sajten, jo förvisso är det det - jag har minnen själv från G.Skill och vill kunna komma åt deras "minneskonfigurator" - vilket jag lätt kan göra från min gamla burk som sagt.
 
Men vad i hela .... är det som gör att det inte fungerar med FF på denna maskin?
Som sagt IE och Edge inga problem.
:(
 
Ps.

T.om. gjort en komplett återställning av FF - huga detta är inget jag rekommenderar om inte absolut nödvändigt!
Nu tar det minst en halvtimme innan jag ställt i ordning allt som jag hade förut...
Men ingen skillnad nu heller.

Och det tog mer än en timme att ställa in alltihopa igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.
 
Mozilla skriver så här:

On some web sites, I get a blank white screen when I try to access them.
https://support.mozilla.org/sv/questions/1040180
 

You can try these steps in case of issues with web pages:
You can reload web page(s) and bypass the cache to refresh possibly outdated or corrupted files.

  • Hold down the Shift key and left-click the Reload button
  • Press "Ctrl + F5" or press "Ctrl + Shift + R" (Windows,Linux)
  • Press "Command + Shift + R" (Mac)
Clear the cache and remove cookies only from websites that cause problems.
"Clear the Cache":
  • Firefox/Tools > Options > Advanced > Network > Cached Web Content: "Clear Now"
"Remove Cookies" from sites causing problems:
  • Firefox/Tools > Options > Privacy > "Use custom settings for history" > Cookies: "Show Cookies"
Start Firefox in Safe Mode to check if one of the extensions (Firefox/Tools > Add-ons > Extensions) or if hardware acceleration is causing the problem.
  • Switch to the DEFAULT theme: Firefox/Tools > Add-ons > Appearance
  • Do NOT click the Reset button on the Safe Mode start window

Lösningen var:

"Remove Cookies" from sites causing problems:
    Firefox/Tools > Options > Privacy > "Use custom settings for history" > Cookies: "Show Cookies"

 

Vilket fruktansvärt stök men nu kommer jag in på http://www.gskill.com/en/

Huga, huvvaligen säger jag.

 

Sen kan man fråga sig varför inte dessa "kakor" redan innan rensades bort genom all återställning och annat jag prövat?

Allt som är gratis är långtifrån bra och FF kan jag inte tycka är exceptionellt i detta hänseende.

Mvh ^_^

 

Ps. Lösningen med länk till Mozilla On some web sites, I get a blank white screen when I try to access them kom upp efter att jag högerklickat på den vita bakgrunden på sajten och valde "Visa källkod".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte faktiskt först skriva "tömt cachen och tagit bort cookies" men så tänkte jag att du läser väl ändå allt i den länken.
Men grattis! Skönt att lösningen var så enkel som cookiesrensning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...