Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildproblem Firefox


swedol

Rekommendera Poster

Bildvisning fungerar på de flesta sidor, har knappt haft problem alls med det.
Men tänkte besöka Unescos bildarkiv på deras hemsida, och det gick inte.
http://whc.unesco.org/en/list/1469/gallery/
I Firefox visas inga bilder.
Jag testade i Internet Explorer och där fungerar det utmärkt, likaså i Chrome.
Men gillar inte de webbläsarna och tvingad till inte byta bara för det.
Så förstår inte vad som är problemet. Har försökt hitta massa lösningar online, inget funkar.
Har Adblock, men stängde av det, och det fungerar inte heller.

 

Bifogar bilder också.

Har Windows 7 64-bit, Firefox är senaste versionen vad jag vet.

Förövrigt går det inte skriva normalt på denna sida. Man börjar skriva ett ord, sedan hoppar "markören" bakåt så man börjar skriva i början på sitt eget ord. Aldrig varit med om det tidigare, men det är Off Topic. Fick skriva detta i Word istället.

 

 

post-62503-0-45736300-1465310739_thumb.jpg

post-62503-0-64900100-1465310747_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inga problem med att se bilderna i Firefox efter att ha tillåtit webbsidan i tillägget NoScript. Har du något annat tillägg än Adblock eller gjort något annat för att Firefox ska bli säkrare?

 

Använder Firefox på denna webbsida också utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda andra tillägget jag har är ett "Google Translate"-tillägg. Testade inaktivera detta också men ingen skillnad. Har inte ändrat något annat tidigare för att göra Firefox säkrare vad jag vet. 

 

 

(funkar att skriva på denna sidan nu i alla fall) :)

 

 

Edit: Kan tillägga att bilderna inte heller finns om man går in på Sidinfo -> Media, så är precis som Firefox missar något i HTML-koden?

 

Har även provat starta Firefox i felsäkert läge, funkar inte.

Uppdaterat grafikkortets drivrutiner, funkar inte.

Prövat att "resetta" Firefox tillbaka till fabriksinställningar, funkar inte heller.

 

Tycker det är skumt eftersom det funkar i IE och Chrome.

 

Kan tillägga ännu en grej. Om man klickar på "description" i länken så ska man vanligtvis se bilder där med, de syns inte. Inte heller Google-kartan i hörnet, där står det bara "loading...please wait" hur länge man än väntar. Just denna karta minns jag att den fungerade i förrgår. Har inte ändrat några inställningar sedan dess. Kan det ha med någon sorts ny uppdatering att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För säkerhets skull kan du pröva med att starta Firefox utan tillägg och det gör du genom att välja det i Hjälp-menyn i Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

För mig fungerar det Firefox ver. 47.0 och Windows 10. Ser bilderna enligt din första länk.

Klicka Firefox > Hjälp > Om Firefox => står ver.nr eller om det finns en nyare version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar inte för mig heller i 7 ultimate, och maps står bara och laddar..

 

Men i Vista på jobbet syns bilderna helt ok och även maps på samma sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, att det var så enkelt. Uppdaterade Firefox, hade 46 innan tydligen. Den brukar ju uppdatera sig själv så tänkte inte så mycket på det.  Men tack då var det löst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade version 46 när jag prövade, men uppdateringen kanske nollställde något internt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...