Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Live mail på blandat språk


habbeli

Rekommendera Poster

Cecilia, jag har mera jobb till dej  ;)  :wub: 
Nä det är så här. Jag har en bekant som har problem med sin Windows Live Mail.
Jag hjälpte honom att installera det men den blev på Engelska, jag hittade utan större ansträngning Svenska och ändrade till det men,,,,, inkorgen-utkast-skickat-skräppost och borttaget är fortfarande på Engelska, allt annat på Svenska   :blink: 
Nu ville han ha hjälp att fixa det så jag har varit till honom nu i kväll och försökt en gång till att få allt på Svenska men jag klarar inte av det.
Vad beror detta på och hur fasen får vi rätsida på problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia, jag har mera jobb till dej  ;)  :wub: 

Nä det är så här. Jag har en bekant som har problem med sin Windows Live Mail.

Jag hjälpte honom att installera det men den blev på Engelska, jag hittade utan större ansträngning Svenska och ändrade till det men,,,,, inkorgen-utkast-skickat-skräppost och borttaget är fortfarande på Engelska, allt annat på Svenska   :blink: 

Nu ville han ha hjälp att fixa det så jag har varit till honom nu i kväll och försökt en gång till att få allt på Svenska men jag klarar inte av det.

Vad beror detta på och hur fasen får vi rätsida på problemet?

Ps, vem som helst får ju svara  :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe :)

 

Försökte du avinstallera Live Mail och sen installera på nytt på svenska?

Säkerhetskopiera mejlen först.

 

Används POP- eller IMAP-protokollet för att hämta mejlen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D   Nej, jag bytte bara språk med LangSelector och det gick ju bra. Jag Googlade fram det men varför i hela världen byter den inte allt till Svenska???
Tror du jag måste ominstallera mailen åt honom för att få ordning på torpet?

Det är väl en POP om jag inte misstar mej alldeles  :)

Jo det var ju en grej till med detta, han saknar ganska många gamla mail som han hade i inkorgen, vet du hur det funkar med att hitta dom igen, han kör med glocalnets e-post. Men det blir kanske Glocalnet som kan svara på det 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

 

Jag förstår varför du vill  hjälpa din kamrat att få igång Windows Live Mail, men varför inte rekommendera att köra gratis Thunderbird som e-post klient istället?

Den är helt suverän och givetvis kan du sätta upp både IMAP och POP3 e-post-konton, flera stycken om så önskas.

 

På POP3 så kan du ställa in att på en eller flera datorer lämnar all e-post vid hämtning från e-postsrvern, medans på så att säga huvuddatorn bocka i så att all e-post raderas från serven vid hämtning.

 

Bara ett tips.

Mvh
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag förstår varför du vill  hjälpa din kamrat att få igång Windows Live Mail, men varför inte rekommendera att köra gratis Thunderbird som e-post klient istället?

Den är helt suverän och givetvis kan du sätta upp både IMAP och POP3 e-post-konton, flera stycken om så önskas.

 

På POP3 så kan du ställa in att på en eller flera datorer lämnar all e-post vid hämtning från e-postsrvern, medans på så att säga huvuddatorn bocka i så att all e-post raderas från serven vid hämtning.

 

Bara ett tips.

Mvh

 

Har inte tänkt på det alls ändå har jag själv provat flera olika tidigare  :) 

Får väl höra vad han säger om det  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D   Nej, jag bytte bara språk med LangSelector och det gick ju bra. Jag Googlade fram det men varför i hela världen byter den inte allt till Svenska???

Tror du jag måste ominstallera mailen åt honom för att få ordning på torpet?

Det är väl en POP om jag inte misstar mej alldeles  :)

Jo det var ju en grej till med detta, han saknar ganska många gamla mail som han hade i inkorgen, vet du hur det funkar med att hitta dom igen, han kör med glocalnets e-post. Men det blir kanske Glocalnet som kan svara på det 

Nu kan jag ju inte så mycket om Live Mail eftersom jag också använder Thunderbird, men det är möjligt att LangSelector bara påverkar menyer och texter i själva programmet men inte namnen på befintliga mappar.

 

Oftast vid POP-anslutning så hämtas mejlen från e-postservern och samtidigt tas de bort från servern. Man behöver då själv säkerhetskopiera mejlen för att de inte ska försvinna vid en ominstallation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
Oftast vid POP-anslutning så hämtas mejlen från e-postservern och samtidigt tas de bort från servern. Man behöver då själv säkerhetskopiera mejlen för att de inte ska försvinna vid en ominstallation.

På POP3 sätter man detta själv dvs. bocka i om dessa skall tas bort från e-post servern vid hämtning eller inte.

Thunderbird Kontoinställningar POP3:

post-73434-0-89357900-1463338895_thumb.png

 

Däremot är det lite olika inställningar beroende på kontotyp:

Thunderbird Kontoinställningar IMAP finns inte den möjligheten, fast det finns en annan option istället men inte samma sak:

post-73434-0-38571400-1463339115_thumb.png

 

Och som synes har jag mina lokala e-post kataloger på en annan disk än systemdisken.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även i Live Mail kan man ändra vad som ska ske vid POP3-hämtning men standard är borttagning vid hämtning och eftersom de flesta inte ändrar några inställningar utan hoppas att programmet vet bäst så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D   Nej, jag bytte bara språk med LangSelector och det gick ju bra. Jag Googlade fram det men varför i hela världen byter den inte allt till Svenska???

Tror du jag måste ominstallera mailen åt honom för att få ordning på torpet?

Det är väl en POP om jag inte misstar mej alldeles  :)

Jo det var ju en grej till med detta, han saknar ganska många gamla mail som han hade i inkorgen, vet du hur det funkar med att hitta dom igen, han kör med glocalnets e-post. Men det blir kanske Glocalnet som kan svara på det 

Fick aldrig nåt svar här om ni tror att Live Mailen måste ominstalleras  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte tänkt på det alls ändå har jag själv provat flera olika tidigare  :) 

Får väl höra vad han säger om det  :D

Kollade om han kan tänkas byta klient men helst inte (som jag trodde)  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick aldrig nåt svar här om ni tror att Live Mailen måste ominstalleras  :)

Eftersom det inte hjälpte med LangSelector är det troligen så för jag har prövat att söka om att ändra de fasta mapparnas namn och inte hittat något.

Svenska hämtas här: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/download-windows-essentials#wetabs=we2012

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...