Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Automatisk omstart fråga


niklas1973

Rekommendera Poster

niklas1973

Jag kan inte shemalägga min autoomstart och har Windowshome. Alternativen är utgråade. Är det normalt? Ska datorn göra en omstart varje dygn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Möjligen är det så att du måste vara inloggad som Administratör

Klicka Start > längst upp klicka på ditt kontonamn > byt inloggning eller klicka på Kontoinställningar och kontrollera vilken typ av konto du är påloggad med ev. byt till ett konto med Administratörs rättigheter (du måste nog ange lösenord).

 

Testa hur det fungerar och därefter ändrar du tillbaks igen.

 

Nej, datorn behöver bara göra en omstart om det har hämtats och installerats uppdateringar som kräver omstart.

2:a tisdagen varje månad släpper Microsoft samlade Windows och säkerhetsuppdateringar (inkl. för MS-Office), men det kan även komma uppdateringar däremellan som anses viktiga.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

niklas1973

Jag är inloggad som admin. Jag har en installation kvar som heter WindowsHome version 1511 10586 som tydligen är från i mas, köpte datorn i april. Hade 3 andra installationer igår som inte installerade sig själva men jag lyckades göra det manuellt.

 

Det här probleme är tydligen vädigt vanligt efter googling, iaf omstartsproblemet som verkar hänga ihop med att man måste intsallera uppdateringar.

 

Det hela hände då nya uppdateringar kom. Jag hade surfat mobilt för första gången innan dess. Kanske har det med det att göra? Att det är en inställning som inte installerar automatiskt ör att jag surfat mobilt beroende på att den inte gör detta automatiskt då? W10 är inte buggfritt liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Version 1511 är väldigt stor och diverse problem kan då uppstå. Om du har ett antivirusprogram, brandvägg eller liknande installerat det så avinstallera det, inkl. körning av tillverkarens särskilda Removal/Uninstall Tool till att börja med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...